Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2009

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26724 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hella Haasse is altijd mooi! Heel aparte verhalen gekruid met een vleugje mystiek.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26732 door Joanne
Beantwoord door Joanne in topic Re: bericht
Tja, mijn uitdaging.. Dat zijn er eigenlijk meer. Ten eerste alle maandboeken van de boekgrrls lezen in de maand dat ze op de leeslijst staan, datzelfde geldt voor de boeken van de leestafel en tenslotte, maar zeker niet de allerminste, meer gedichten lezen. Dat laatste is wel heel onbepaald maar ik zie op veel forums van alles langskomen mbt poezie en heb me daar tot nu toe nog nauwelijks in verdiept. En ik heb het idee dat ik mezelf daarmee tekort doe. Dus vandaar. En hoe ik dat dan ga aanpakken. Tja, daar heb ik nog niet echt een aanpak voor bedacht.

Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

jannyan.wordpress.com

www.fwg-deverbeelding.nl/
Laatst bewerkt doorJoanne.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26733 door dettie

Joanne schreef : Tja, mijn uitdaging.. Dat zijn er eigenlijk meer. Ten eerste alle maandboeken van de boekgrrls lezen in de maand dat ze op de leeslijst staan, datzelfde geldt voor de boeken van de leestafel en tenslotte, maar zeker niet de allerminste, meer gedichten lezen.

Ja, die maandboeken van de boekgrrls die haal ik ook nooit. Vaak kom ik met de nachtschuit of helemaal niet.

En voor gedichten kan je je hier op Leestafel goed oriënteren om te kijken wat je aanspreekt.

Over een tijdje hebben we zelfs een aparte poëziesite en een apart poëzieforum, kan je je hart helemaal ophalen! :D

groetjes

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26734 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Net uit: le lion vert van Robert Soulat

Bizar, absurd. Ik denk dat het een soort sprookje is, maar volgens mij zitten er gigantisch veel verwijzingen in naar filosofie en literatuur die ik gemist heb. Bijgevolg zegt het me niet zoveel. Ik snap het gewoon niet :D

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26737 door dettie
Jammer dat het niet in het nederlands te krijgen is, ik word gelijk benieuwd.

Dettie

17 jaren 6 maanden geleden #26739 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

WilV schreef : Ik heb het afgelopen jaar mijn leesachterstand aardig ingelopen. Er staan nog een paar klassiekers, die vormen mijn uitdaging voor 2009 :

- Jane Eyre, Charlotte Bronte

- Madame Bovary, Gustave Flaubert

- Woeste hoogte, Emely Bronte

- Anna Karenina, Tolstoj

- Ulysses, James Joyce

En de uitdaging van dit korte lijstje zit dan wat mij betreft met name in dat laatste boek. Ik ben er ooit aan begonnen en toen kwam ik er niet doorheen. Ik ga niet beweren dat het me nu wel gaat lukken maar ik wil in ieder geval een serieuze poging wagen.

Wil

Ik veronderstel dat je de vertaling van Mon Nys en Paul Claes gaat lezen, Wil. Echt een aanrader. Als het je interesseert, zal ik je een lijstje secundaire literatuur maken voor James Joyce.

In ieder geval, allemaal aanraders. De enige die ik hiervan nog niet las is Tolstoj.

Tijd voor maken pagina: 0.528 seconden