Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hoe doen jullie dat?

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16828 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik lees vooral 's avonds en de vrijdagnamiddag als mijn zelfgekozen vrije namiddag. Soms gaat het vlug, soms heel traag.... Het is eigenlijk afhankelijk van het boek. Is het vlot geschreven, spannend, boeiend,.... Da, lees ik vlug een boek uit. Is het minder boeiend, doordrammend,.... dan kan het weken duren eer het uit is. Ik zit op een gemiddelde van een 50-tal boeken per jaar, vind dat zelf een mooi gemiddelde.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16833 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ik lees ook vrij snel, maar kan het niet altijd zo vlot combineren. Ik lees veel en graag op de trein, of steevast een uurtje voor ik ga slapen. En ja, sommige boeken vliegen nu eenmaal enorm. Ik denk dat ik aan een gelijkaardig gemiddelde zit als Inge, iets meer misschien, omdat ik twee volle maanden vakantie heb (leve het onderwijs) en dan verslind ik nogal wat :)

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16834 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Mag ik ook iets in de groep gooien, Maaike? ;)

Ik kan heel snel lezen, maar ik heb ontdekt, dat me dat geen voldoening geeft. Boeken verslinden die lekker vlot weg lezen en die ik na een week al weer vergeten ben? Dat vind ik zonde van de lees- en leeftijd die me nog gegeven is.. :roll:

Ik probeer de boeken die ik wil lezen zo bewust mogelijk uit te kiezen en er vervolgens veel aandacht aan te geven: er achteraf nog over na te denken, ze soms nog een keer te herlezen, er een verslag of analyse van te maken, recensies te lezen van anderen over het boek. Als iets me heel goed bevalt: nog iets van dezelfde schrijver te lezen.

Toen ik pas bij de Leestafel was, verwonderde ik me ook over de grote aantallen boeken die anderen lazen per week. Mijn grote leeshonger spoorde me aanvankelijk aan daarin mee te gaan. Inmiddels heb ik ontdekt, dat ik mezelf daar geen dienst mee bewijs. Ik voelde me er door opgejaagd en genoot niet meer van mijn boeken.

Iedereen heeft nu eenmaal andere behoeften/gewoonten/wensen. Ik ben weer terug bij die van mij: in alle rust genieten van een mooi boek en daarnaast ook ruimte en tijd nemen voor mijn andere hobby's. En daar voel ik me goed bij. :)

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16837 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hé.

Ik hou wel van een aantal "snellezers-tussendoor" zodat mijn stapeltje dan weer eens vermindert. :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16838 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou, ik weet wel hoe jullie dat doen..gewoon niet leestafelen, dat scheelt ook enorm!

Wat een rust hier..saai hoor.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 1 week geleden #16843 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
- Als ik niet zou leestafelen, zou ik meer tijd hebben om te lezen :D :D , want in de gedichies (opzoeken, typen, proberen te begrijpen, soms proberen te becommentariëren) kruipt nogal wat tijd.

- maar als ik niet zou leestafelen, zou ik minder zin krijgen in lezen, want juist Leestafel geeft zoveel leuke/interessante informatie :D :D .

Van een paradox gesproken ;) .

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden