- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
.Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja maar ik lees ook snel en heb niet het idee dat ik lees puur om te lezen,Librije schreef : Ik kan heel snel lezen, maar ik heb ontdekt, dat me dat geen voldoening geeft. Boeken verslinden die lekker vlot weg lezen en die ik na een week al weer vergeten ben? Dat vind ik zonde van de lees- en leeftijd die me nog gegeven is..
Librije schreef : Ik probeer de boeken die ik wil lezen zo bewust mogelijk uit te kiezen en er vervolgens veel aandacht aan te geven: er achteraf nog over na te denken, ze soms nog een keer te herlezen, er een verslag of analyse van te maken, recensies te lezen van anderen over het boek. Als iets me heel goed bevalt: nog iets van dezelfde schrijver te lezen.
Ja dat hoor ik van meerdere mensen dat ze er 'de zenuwen' van kregen.Librije schreef : Toen ik pas bij de Leestafel was, verwonderde ik me ook over de grote aantallen boeken die anderen lazen per week. Mijn grote leeshonger spoorde me aanvankelijk aan daarin mee te gaan. Inmiddels heb ik ontdekt, dat ik mezelf daar geen dienst mee bewijs. Ik voelde me er door opgejaagd en genoot niet meer van mijn boeken.
Ja precies, ieder leest op zijn/haar manier. Zolang je er maar plezier in hebt en blijft houden!Librije schreef : Iedereen heeft nu eenmaal andere behoeften/gewoonten/wensen. Ik ben weer terug bij die van mij: in alle rust genieten van een mooi boek en daarnaast ook ruimte en tijd nemen voor mijn andere hobby's. En daar voel ik me goed bij.
alleen ik merk dat ik nog wat aarzelend ben in het maken van een nieuw topic over een door mij gelezen boek. Ik vind het gemakkelijker om te reageren op een reeds bestaand bericht en ook dat doe ik (nog) niet altijd.
.Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen