Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Familie Frank verraden?

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101627 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Familie Frank verraden?
Er is nog steeds veel te doen om dit boek. De Nederlandse uitgever AmboAnthos heeft het boek uit de handel genomen maar Harper Collins wil dat bij de vertalingen niet doen. Voor de nabestaanden van de beschuldigde man heel erg natuurlijk. Het blijkt dat de beschuldigde man zelf ondergedoken zat ik de tijd van verraad van de familie Frank.

De echte waarheid zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101632 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Familie Frank verraden?
We zullen inderdaad wel nooit weten wat er echt gebeurd is, maar dit is geen reden om dit boek uit de handel te halen. Voor mij ruikt dit naar censuur, of druk van het "politiek correct" establishment, wat ook dat mag wezen. Heden ten dage moet je al heel erg oppassen voor je iets doet, zegt of schrijft - je stampt altijd wel tegen iemand zijn gevoelige schenen.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101634 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Familie Frank verraden?
Ik weet het niet Lezer100, als iemand onterecht beschuldigd wordt, een joodse man nog wel, dan is het erg kwalijk en geeft het voer aan de antisemieten.

Otto Frank, de vader van Anne, wist al van deze beschuldiging en heeft er niets mee gedaan. Als iemand het zou willen weten is hij het wel denk ik.

Maar ook Otto Frank is er nu niet meer, dus ook hem kunnen we niets meer vragen.

Je hebt wel gelijk dat momenteel weinig meer gezegd kan worden.

Dettie

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101637 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Familie Frank verraden?
Punt is dat er iemand zwart wordt gemaakt op basis van een anoniem briefje, waarvan alleen een kopie bestaat en de persoon die zwart wordt gemaakt zich niet meer tegen de beschuldigingen kan verdedigen, terwijl z'n familie er wel mee te maken heeft. Je kunt het boek dus zien als een vorm van smaad of karaktermoord en dat is toch wel kwalijk. Daarom vind ik het ook niet vreemd dat het boek uit de handel is genomen. Waarom zou iemand geld mogen verdienen aan onjuiste verdachtmakingen?

Vrijheid van meningsuiting is mooi, maar heeft uiteindelijk altijd grenzen, als daardoor mensen in gevaar worden gebracht.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden