Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

ABC LIJSTJES voor de ABC uitdaging

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14407 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Heb je dat laatste boek van Betsy Udink al gelezen: Allah en Eva?

Ik herinner me dat jij daar over schreef..het staat op mijn lijstje maar is tweedehands nog niet te krijgen zag ik.

En Primo Levi stond al jaren op mijn lijstje..tjonge wat een boek is dat.

Ik had gedacht dat het moeilijker zou lezen..het klinkt bijna oneerbiedig voor een boek als dit, maar het leest vrij makkelijk. Je moet het alleen af en toe even wegleggen om het te kunnen behappen.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14408 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Oei ik heb dat boek van Levi even via google gezocht maar het lijkt me erg heftig. Kan me voorstellen dat je het af en toe weg moet leggen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14427 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb het eerste boek dat "echt" op mijn ABC-lijst stond uitgelezen. Tocaia Grande van Amado Jorge. Alhoewel dat het nogal een "ruw" boek was en ik soms fronsend zat te lezen bleef het net genoeg boeien om door te gaan.

Na de lange verhalen over het ontstaan van Tocaia Grande en zijn inwoners stopt het verhaal op een nogal bruuske manier. Jammer want het begon net echt boeiend te worden :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14428 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Oei ik heb dat boek van Levi even via google gezocht maar het lijkt me erg heftig. Kan me voorstellen dat je het af en toe weg moet leggen.

Hij schrijft het wel met een bepaalde distancie, waardoor het wel "te doen" is.

Ik heb "nacht"van Eli Wiesel ook gelezen, dat is een vergelijkbaar boek, maar dat was nóg aangrijpender..daar raakte ik beelden echt niet meer van kwijt, dat is tot nu toe bij dit boek minder.

De bespiegelingen die hij geeft over het gedrag en de overlevingsmechanisme van de mens vind ik echt prachtig.

Maar het blijft een heftig en aangrijpend boek dar heb je helemaal gelijk in.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14444 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Amado Jorge: Tocaia Grande: Kroniek van een zondige stad (maart 2007)**

Bail Murray: Eucalyptus (maart 2007)**

Calvino Italo: Als op een winternacht een reiziger - Cain M. James: De postbode belt altijd tweemaal (februari 2007)***

Dos Passos John: Manhattan Transfer

Eeden Frederik van: Van de koele meren des doods

Friedman Carl: Twee koffers vol

Goethe Johann Wolfgang: Het lijden van de jonge Werther

Hawthorne Nathaniel: De rode letter

Irving John:De wereld volgens Garp

Jelinek Elfriede: De pianiste

Kundera Milan: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan

Lowry Malcolm: Onder de vulkaan

Morrison Toni: Beminde

Nabokov Vladimir: Lolita

Orwell George: 1984 - Oz Amos: een verhaal van liefde en duisternis (maart 2007) ***

Proust Marcel: De kant van Swann

Qiu Xiaolong: Dood van een rode heldin

Reve Gerard: De avonden - Ruiz Zafón Carlos : De schaduw van de wind (januari 2007) ****

Salinger J.D.: De vanger in het koren

Tomasi Lampedusa Guiseppe di: De tijgerkat

Ung Long: Eerst doodden ze mijn vader

Vachss Andrew: Blue Belle

Wharton Edith: Het huis van vreugde

Xianliang Zhang: De vrouw in het riet

Yorke Margaret: Duistere dreiging

Zahavi Helen: Dirty weekend

Eucalyptus is ook uit. Was er niet onverdeeld gelukkig over. De verhalen vond ik mooi maar het ergerde me dat ze bijna altijd halverwege afgebroken werden. Ook het boek wordt (naar mijn mening) halverwege afgebroken. Het verhaal gaat dus over een man die sterk geïnteresseerd is in eucalyptus. De toekomstige man van zijn enige dochter moet meer dan honderd verschillende soorten herkennen. Als het dan uiteindelijk zover is heeft de dochter iemand anders leren kennen. Iemand die verhalen vertelt. De vader weet niets van die jongen. De kandidaat van de vader wint de "wedstrijd", raadt alle planten. De verteller verdwijnt en de dochter wordt ziek. De winnaar komt in het huis wonen en plots is de verteller terug in de slaapkamer van het meisje. Je leest op het einde nog dat ze haar kleren aantrekt en dan is het gedaan. Je kunt eruit afleiden dat ze kiest voor de verteller maar je wilt toch meer weten van hoe het afloopt. Jammergenoeg zijn er geen bladzijden meer in het boek :lol:
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14445 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Q Raymond Queneau - de zondag des levens

Zo de Q heb ik gehad. Vreemd, gek boek, er gebeurt eigenlijk niets. Is echt een boekdat je moet lezen om te weten hoe het is.

Zal proberen er een verslag van te maken *zucht* dat wordt moeiijk.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden