Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

ABC LIJSTJES voor de ABC uitdaging

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14305 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
ook al laat ik de verslagen momenteel even voor wat ze zijn (doodjammer, want dat ga ik me later nog beklagen...), ik lees naarstig verder. Heb net een boek uit dat ik dan maar van mijn achterstallig verbeterwerk beschuldig: "de poppenspeler" van tanja kinkel. leest als een trein, vlot geschreven, spannende intrige, mooie historische schets (met een klein slotwoordje dat bepaalde historische onjuistheden duidelijk vermeldt en uitlegt waar die keuze vndaan komt). Echt knap, ben blij verrast over dit boek!

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14308 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Klinkt goed Elvira!

Ik ben nu bezig in Henry Roth - Boven Mount Morris Park schijnt een ster

Het gaat over een joods jongetje die vlak bij Mount Morris Park woont.

Hij wordt veel gepest omdat hij joods is, vooral door Ierse jongens. Eerst sloeg hij er meteen op los maar hij merkt dat hij zijn lef steeds meer kwijtraakt en is nu aan het bedenken hoe hij het anders aan moet pakken. Het is een verhaal met veel joodse uitdrukkingen en geeft de vrije strakke familiebanden goed weer.

Het speelt zich af in 1914 vlak voor Wereldoorlog I uitbreekt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

19 jaren 4 maanden geleden #14313 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik ben tot nu toe vooral enthousiast over de kinderboeken die ik heb gelezen. Vooral Winterijs van Peter van Gestel vond ik prachtig.

Dat is ook het leuke van zo'n abc, die ontdekkingen.

vrgr, Desiree

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14322 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zijn jullie nu echt bewust bezig om boeken te lezen die in die abc-lijst passen? Je zoekt ze er op uit?

Ik merk dat ik dat niet doe. Ik kijk pas als ik het boek gelezen heb of het van een schrijver is die ik nog niet kende en of het dus op mijn lijst mag..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14323 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik had een lijst gemaakt en ik probeer enkele ervan te lezen maar als ik een boek gelezen heb en het is ook een schrijver waarvan ik nog niets gelezen heb dan zet ik hem ook op mijn lijst. Op het einde van het jaar zie ik dan wel welke letters ik nog niet gelezen heb.
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14324 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee niet echt heel bewust mee bezig maar het zit wel in m'n achterhoofd. Het gekke is dat ik veel boeken lees van schrijvers die met dezelfde letter beginnen.

Ik ben nu wel een boek aan het lezen die op m'n ABC lijst stond. Niet echt geweldig, beetje hakkelig allemaal en vrij sloom. Kijk wel of ik het uitlees. Maar dan weet ik tenminste wel wat voor boek het is en het stond al lang in m'n kast te wachten.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden