Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leoni Jansen - Geheim

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50095 door dettie
Leoni Jansen - Geheim werd gestart door dettie
De vader van de zangeres en regisseuse Leoni Jansen was fout in de oorlog. Toen ze zestien werd is haar dat onder grote geheimhouding verteld, en sindsdien is dat altijd een gegeven geweest in haar leven. Haar vader was fout geweest. Punt. Van tijd tot tijd doken er flarden op, verhalen van haar vader, maar hoe het precies zat, wist ze niet, en echt doorgevraagd heeft ze nooit.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/leoni-jansen

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50096 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leoni Jansen - Geheim
Het is altijd zo raar dat kinderen op de daden van hun ouders worden aangekeken. (Zo erg zelfs dat Leonie het er niet over durfde te vertellen of praten.) Ze waren vaak toen nog niet eens geboren!

Staat er ook in hoe de tantes reageerden op het boek?

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50097 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Leoni Jansen - Geheim

Dettie schreef : Het is altijd zo raar dat kinderen op de daden van hun ouders worden aangekeken. (Zo erg zelfs dat Leonie het er niet over durfde te vertellen of praten.) Ze waren vaak toen nog niet eens geboren!

Staat er ook in hoe de tantes reageerden op het boek?

Dettie

Ja erg he, ze voelde zelf ook een enorme huivering om haar verhaal naar buiten te brengen, vooral nadat ze voorstellingen van kinderen andere oorlogsslachtoffers zag wiens ouders in de kampen zaten, de voorstelling van Debbie Petter bijvoorbeeld.

Kinderen van slachtoffers van "de goede kant". Ze schrijft ook dat ze tijdens dit schrijven in een zakelijk conflict ineens te horen krijgt dat de appel niet ver van de boom valt met een oorlogsmisdadiger in de familie. Alsof dat ook maar iets met haar te maken heeft inderdaad.

De tantes ondernemen aan het eind van het boek een telefoontje (of een brief, maar ik geloof een telefoontje) om te vragen of het nu echt wel nodig is allemaal, en dat hun kinderen het voor een deel nog niets eens weten. Hen overviel denk ik een beetje de angst dat er met hun geheim aan de haal zou zijn gegaan. Hoe ze op het boek zelf reageerde weet ik niet. Het is allemaal wel heel respectvol gedaan, maar ja, als het zo gevoelig ligt...

Willeke

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50104 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Leoni Jansen - Geheim
Poeh, dat is nog eens een geheim. Wat lijkt het me moeilijk om als zestienjarige zo'n beladen geheim te horen te krijgen.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50105 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Leoni Jansen - Geheim
Ja dat lijkt mij ook. Er werd een beetje omheen geleefd. Pas later ging ze echt op zoek naar hoe en wat. Maar de nasleep van die oorlog en dat geheim waren er altijd.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50106 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Leoni Jansen - Geheim
Heftig hoor. Ik kan me goed voorstellen dat het leven van Leoni Jansen hier flink door is beïnvloed. Het is niet niks.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.569 seconden