Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82882 door Annemarie
Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+) werd gestart door Annemarie
54 minuten is een indringend verhaal over een schietpartij in een Amerikaanse school.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/marieke-nijkamp

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82883 door Anton
Beantwoord door Anton in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Gek genoeg waren de meningen onder diverse recensenten verdeeld over dit boek. Ik vond het persoonlijk aangrijpend en goed geschreven. Gelijk in de schoolbibliotheek opgenomen. Ben ook benieuwd naar het nieuwe boek.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82886 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Ik vind het een goed boek. Heftig, dat wel maar een schietpartij in een school is nou eenmaal heel naar. Dat kun je niet afzwakken.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82889 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Ik heb hier nooit over geschreven en ik heb het wel gelezen. Ik ben er dus niet positief over, maar begrijp dat jongeren dat wel zullen zijn.

Maar nu ben ik gewoon geen liefhebber van dit soort boeken. Ik herinner me dat ik het niet goed genoeg vond.

Fouten waarvan ik niet wist of het kwam door haar tweetaligheid herinner ik me, en te veel sensatiebelust.

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82893 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Wat bedoel je precies met "dit soort boeken", Marjo? Boeken over schietpartijen? Ik vind het zelf niet sensatiebelust. Wel is het verhaal niet bepaald mild, ook niet voor de hoofdpersonen. Op zich had het allemaal wel wat minder heftig gekund maar nu zet het de lezer wel echt aan het denken. Als iemand doordraait gaan immers alle remmen los. En wat is de rol van de maatschappij in dit alles? Had het voorkomen kunnen worden?

<t></t>

Lees meer
8 jaren 11 maanden geleden #82894 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Marieke Nijkamp - 54 minuten (15+)
Ik bedoel daarmee: boeken over actuele ellende. Ik weet wel dat je je kop niet in het zand moet steken, dat het nu eenmaal gebeurt en dat er aandacht aan geschonken moet worden om het te voorkomen, daar heb je gelijk in. Maar Ik ben ook bang dat juist het feit dat dit boek zo heftig is het meer gelezen gaat worden omdat 'men daarvan smult'.

Hoe moet je het dan doen? Ik weet het ook niet, maar ik lees er dus niet graag over. Jaren later heb ik er minder moeite mee, maar als het nog zo vers in het geheugen ligt en nog steeds gebeurt, dan schrik ik terug.

En ik vond het ook niet echt goed geschreven, maar niet alles hoeft literatuur te zijn, dus dat argument is ook heel persoonlijk.

Tijd voor maken pagina: 0.613 seconden