Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bart Moeyaert- Het is de liefde die we niet begrijpen (14+)

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden #1392 door tiba
Drie verhalen over wat zich afspeelt in een gezin met een moeder wiens mannen steeds wisselen. Het accent ligt op het jonge meisje dat onophoudelijk op zoek is naar het geluk en droomt over... de liefde die ze niet begrijpt.

14+ genoteerd bij mij in de bieb, veel te jong denk ik.

Verhalen om 2x te lezen, of heel traag...

Groetjes. Tiba.

P.S. Verslag volgt (popopopom, hoor ik daar tromgeroffel?)

En hier is het verslag www.leestafel.info/bart-moeyaert

--
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden #1400 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Is het een spannend boek Tiba? Zo klinkt het wel.

En wat vond jij er zelf van. Een leuk boek? Vervelend? saai?

vertel vertel

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden #1401 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Spannend? Neen, niet echt. Het eerste verhaal Het einde van Bordzek verteld door mezelf die erbij was is wat bizar. Begint met een ruzie in de auto. De personages komen wat raar over. Het duurt een tijdje voor je doorhebt wat er nu eigenlijk aan de hand is (is waarschijnlijk ook de bedoeling). Er is een broeierige, wat onaangename sfeer, niet echt mijn ding dacht ik op het eerste gezicht.

De ik-persoon (een meisje) heeft ook geen naam. Alles wordt vanuit haar gedachtenwereld beschreven en je ziet de anderen door de ogen en de gedachten van dat kind dat observeert en reflecteert. En dat is wel knap en zo raak je geleidelijk ook geboeid. Het feit dat Moeyaert een heel aparte stijl heeft en echt kán schrijven, draagt daar natuurlijk toe bij.

Ik vind dit ook geen kinderboek, misschien voor een 17-18 jarige die al heel wat gelezen heeft, want echte verhalen met een spanningsboog zijn het niet. En kinderen gaan toch op in het "verhaal"

Da sfeer van "Broere" moet je er niet zoeken. Dat knusse wereldje is er helemaal niet... wel een meisje dat een dergelijk wereldje wel zou willen.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden #1418 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja Broere was echt een gezellig boek.

Waarom voor 17/18 jarigen Tiba?

Toon Tellegen schrijft ook voor kinderen, ik vind zijn taalgebruik vaak zo dat ik denk dat kinderen de nuance ontgaat. Is dat met dit boek ook zo?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden #1419 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Kinderen van 14-15 willen meestal een echt, liefst spannend verhaal, en dat heb je met deze verhalen niet. Ze zijn meer observerend en reflecterend en ik vermoed dat ook het fijne van de taal hen ontgaat (niet dat dat een bezwaar is). Ik zou hen eerder Broere aanraden (daar is de taal nog beter vind ik) en dit boek voor plus-minus 17.

Groetjes. Tiba.

P.S. Als jij en/of Marjo tijd hebben en het is beschikbaar in de bieb, waarom lezen jullie het dan eens niet? Vraag me af wat jullie er zouden van vinden.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1599 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ben het met je eens Tiba, het is absoluut niet voor kinderen. Ik heb er zelf al moeite mee..

In dat eerste verhaal krijg je als lezer een vermoeden dat die Pool ook aan de kinderen zit/zat, maar zekerheid nooit. Het tweede verhaal vond ik wel grappig, maar waar het op slaat?? En dat was nog erger met het derde verhaal, ik heb echt geen idee wat ik daarmee moet. Ik probeer tussen de regels te lezen, ook dat valt niet mee.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden