Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Michael Grant - De laatste missie (15+)

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #88601 door marjo
Twee opmerkingen: ik had pas op het laatst in de gaten dat dit boek het derde deel is van een trilogie. Ik heb de andere dus niet gelezen. Misschien daarom ook dat ik dit nogal heftig vond (ik heb het niet langzaam opgebouwd) en twijfelde of dit een Young Adult was. Maar dat is het wel degelijk. Pff, niet voor iedere 15-jarige hoor!

Lees meer: www.leestafel.info/m-grant

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #88606 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Michael Grant - De laatste missie (15+)
Ik weet nu al dat ik van dit boek als kind (en niet alleen als kind) dagenlang van slag zou zijn geweest.

Het is natuurlijk wel zo dat dit besproken moet blijven, maar de manier waarop kan af en toe wel eens anders. Ik denk dat dit boek mij te ver gaat gezien de beoogde leeftijdsgroep en het directe taalgebruik.

Dettie

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #88610 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Michael Grant - De laatste missie (15+)
Het ging mij eigenlijk ook te ver toen ik eenmaal door had dat het een jongerenboek is. Ik weet niet of het goed is de gebeurtenissen uit die tijd zo indringend op te schrijven. Misschien vond Grant dat het moet omdat de jeugd van nu geen idee heeft. Wij hebben er toch meer van meegekregen dan de jongeren van nu.

7 jaren 7 maanden geleden #88612 door
Is het ergens niet een stukje geschiedsvervalsing om vrouwen te laten vechten in de Tweede Wereldoorlog, terwijl ze dat niet deden?

Lees meer
7 jaren 7 maanden geleden #88617 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Michael Grant - De laatste missie (15+)
Dat wordt verantwoord, en er waren wel vrouwen, maar niet zoals in dit boek. Ik heb er geen moeite mee, vind geschiedvervalsing nogal een groot woord.

7 jaren 7 maanden geleden #88618 door
Ik heb daar eerlijk gezegd toch wel een probleem mee.

Dat probleem heb ik ergens ook met films, die gebaseerd zijn op oude boeken, of oude gebeurtenissen, waarin dan plotseling een vrouw een belangrijke rol moet spelen, terwijl dat in het oorspronkelijke verhaal helemaal niet het geval is.

Ik heb zelf een boek van Rita Mae Brown, waarin iets vergelijkbaars speelt, maar daarin verkleed de vrouw zich als man, om op die manier mee te vechten in de Amerikaanse burgeroorlog. Dan ligt het een beetje anders, omdat dat in zekere zin geloofwaardiger gepresenteerd wordt.

Tijd voor maken pagina: 0.604 seconden