Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johanna Nilsson: Trooststeen

• Onderwerp Auteur
19 jaren 10 maanden geleden #10272 door
Johanna Nilsson: Trooststeen werd gestart door
Hanna is een doodnormaal meisje van tien: ze woont met haar ouders, haar oudere broertje en haar jongere zusje in een leuk huis, gaat naar school, heeft een vaste vriendin en kan verder met iedereen normaal overweg, heeft heerlijke grootouders. Kortom: er is niets aan de hand. Dat verandert als Karin, haar vriendin, na de zomervakantie opeens overloopt naar het groepje populaire meisjes van de klas en Hanna in de steek laat.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/johanna-nilsson

janna2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10275 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Omdat het meisje in het boek Hanna heet en de schrijfster Johanna vroeg ik me af of het over haarzelf ging. En ja, het is autobiografisch! Wat erg dat mensen zo erg gepest worden dat ze er bijna aan onderdoor gaan.

Wat ik eruit begrijp is dat zij niet meedeed met de meute en daardoor zo gepest werd?

Mooi verslag janna2, ik vond jouw verslag al aangrijpend!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

• Onderwerp Auteur
19 jaren 10 maanden geleden #10279 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Waar heb je gevonden dat het autobiografisch is? Ik kan daar niets over vinden. Linkje??

En nee, zij werd niet gepest omdat ze niet meedeed met de meute. Ze was nooit de eerste die pestte, maar toen haar voorgangster gepest werd, deed ze wel mee. Niet fanatiek, maar toch.....

Ik denk niet dat er voor pesten altijd een verklaring is, eentje is "gewoon" de pineut. Ik denk in dit geval ook dat meespeelt dat Hanna wat kinderlijker (?) is dan de rest, de andere meiden en jongens zijn met zaken bezig die haar (nog) niet interesseren.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10280 door dettie
She wrote her first novel when she was 21, Hon går genom tavlan, ut ur bilden. This was published in 1996 and is a novel about the author's own childhood and adolescence. About being an outsider. About bullying. About having the courage to be oneself. But paying a high price.

www.panorstedt.se/templates/common/Autho...841&q_context=Agency

en recensie biblion

Dit autobiografische romandebuut van de jonge Zweedse schrijfster (1973) wordt verteld vanuit de uiterst tragische zienswijze van Hanna. Haar perspectief wisselt tussen de 20-jarige psychiatriepatiente en haar verleden als 10-jarige leerlinge die, hulpeloos overgeleverd aan de pesterijen van haar medeleerlingen, in een absoluut isolement raakt...

www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity...reviews&Section=BOOK

bernadet

• Onderwerp Auteur
19 jaren 10 maanden geleden #10288 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dank, dank!

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10292 door dettie
graag gedaan! :D

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden