Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johanna Nilsson: Trooststeen

• Onderwerp Auteur
19 jaren 10 maanden geleden #10347 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Zonder twijfel een van de meest aangrijpende boeken die ik het afgelopen jaar heb gelezen. Erg mooi, ik leefde enorm met haar mee. Was zelfs zo onder de indruk van haar manier van schrijven dat ik de uitgever heb gemaild om te vragen of er nog een Nederlandse vertaling van haar uitkomt (aangezien ze in haar eigen taal al meedere boeken heeft uitgebracht) maar er werd me verteld dat er helaas nog geen plannen in die richting zijn.

Een absolute aanrader dit. Echt een boek waar je intensief meeleeft met de hoofdpersoon. Ik vind Joanna Nilsson een zeer getalenteerde schrijfster en ik hoop echt dat er wel snel een nieuwe vertaling van haar verschijnt.

Ook dat ze het boek heeft opgedragen aan haar overleden opa raakte me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12251 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
ik heb inmiddels "trooststeen" ook gelezen en vind het ook erg aangrijpend. ook veel te herkenbaar. mijn enige aanmerking is eigenlijk, dat het taalgebruik te volwassen, te bloemrijk is, vind ik, het past naar mijn aanvoelen niet zo erg bij de tienjarige hanna. dat de schuingedrukte fragmenten op die manier geschreven zijn, stoort niet, maar dezelfde stijl duikt voor mij iets te veel op in het verhaal, en dat zorgt bij mij voor een "breuk" waardoor ik me niet volledig kon identificeren met hanna...

aan de andere kant was het erg aangrijpend, en zoals ik zei 'veel te herkenbaar'. het gebeurt alle dagen en dat is schrijnend...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12315 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En het verslag van Elvira staat er ook op

www.leestafel.info/johanna-nilsson

Ongeloof als je dit allemaal leest, dat pesten zo ver kan gaan en zulke vreselijke effecten heeft!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden