Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

David Nicholls - Wij

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67342 door dettie
David Nicholls - Wij werd gestart door dettie
Douglas is een wetenschapper, netjes, heel voorzichtig, wil alles gepland hebben, laat niets aan het toeval over. Connie is een kunstenaar, chaotisch, vrijgevochten en laat alles gewoon gebeuren. Twee uitersten, toch zijn ze onvoorstelbaar gelukkig en hebben een fantastisch huwelijk... althans dat denkt Douglas.

lees verder www.leestafel.info/david-nicholls

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67343 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: David Nicholls - Wij
Dat boek moet ik lezen.

Waarom moet ik ineens weer denken aan "Een man genaamd Ove"?

Waarschijnlijk omdat dat ook over iemand gaat die in zekere zin aan Douglas doet denken.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67345 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: David Nicholls - Wij
Ja inderdaad Renate, hij doet aan Ove denken. Alleen, Ove deed zijn best om te verbergen dat hij het goed bedoelde, voortdurend nors en onbeschoft, waar iedereen dwars doorheen keek. Deze lijkt juist zijn best te doen om het wel goed over te laten komen, maar wordt door zijn omgeving niet begrepen. (denk ik)

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67348 door marjo
Het verschil is natuurlijk ook dat Ove z'n vrouw kwijt is. Voor haar dood is hij in zekere zin toch anders.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67349 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: David Nicholls - Wij
Ik dacht even dat jij het boek ook gelezen had berdine, maar toch niet?

Douglas doet niet zijn best goed over te komen, hij doet gewoon zijn best omdat hij dat graag wil. Hij wil het beste voor allemaal.

Hij is bijvoorbeeld heel streng voor Albie rond zijn huiswerk. Zit avond aan avond wiskunde met hem te oefenen. Albie vindt het vreselijk en Connie, zijn vrouw, ook. Maar Douglas denkt aan later, dan heeft Albie wiskunde nodig volgens hem en dan is hij blij dat Douglas zo doorgezet heeft. Hij wil graag een goede relatie met zijn zoon maar verpest het steeds door veeleisend te zijn. Ik had soms de indruk dat Douglas tegen autistisch gedrag aan zat. Alles moet een reden hebben, alles moet gepland worden enz.

Douglas is niet nors en onbeschoft maar hij snapt gewoon niet dat zijn vrouw en zoon anders zijn of anders denken dan hij.

Hij is echt de wetenschapper en zij zijn heel kunstzinnig. Zijn omgeving begrijpt hem wel maar hij begrijpt zijn omgeving niet.

Dettie

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67350 door marjo
Onvoorstelbaar, maar de bibliotheek in Den Haag heeft het al. Helaas is het boek uitgeleend.

Tijd voor maken pagina: 0.537 seconden