Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Willem Jansen - Triest! (debuut)

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden - 17 jaren 3 weken geleden #7560 door dettie
Willem Jansen - Triest! (debuut) werd gestart door dettie
Diep, Hut, Lucht, Slag, Seinstoring heten de verhalen in Triest.

Alle verhalen gaan over iemand die alleen/eenzaam is en hoe hun leven al dan niet een wending neemt.

Lees verder.. klik hier www.leestafel.info/willem-jansen

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 3 weken geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7564 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
O jee, er komen nog meer verhalenbundels aan...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7586 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hij gaat morgen op de bus Marjo.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7664 door marjo
Bah.

Eigenlijk had ik niet veel meer te zeggen, maar jouw verslag roept toch reactie op, Bernadet.

"diep" vond ik al verschrikkelijk, en dat was nog maar het eerste verhaal. Toen kwam "hut", en daar gebeurde dus echt iets, en nog positief ook. Dat was wel een aardig verhaal.

"slag" en "lucht" vreselijk weer, kop noch staart, niets dan uitzichtloosheid. 'Slag' het beste verhaal? Nee hoor..

En dat verhaal over treinstoring ed.. nou ik zat in de trein en voelde me absoluut niet aangesproken. Zeer irritant personage, ik heb een hekel aan mensen die altijd maar mopperen over het openbaar vervoer, of het weer. Bah.

www.leestafel.info/willem-jansen

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7667 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik dacht al wel dat je Diep niets zou vinden

Diep is het enige écht trieste verhaal vind ik. Die man leeft en daar is ook alles mee gezegd. Hij weet het zelf ook wel maar heeft niet de lef, energie of wat dan ook daar enige verandering in te brengen. Af en toe krijgt hij het zo benauwd van zichzelf dat hij de deur uit moet.

Ik ben omringd door debielen... De hondenkoning en De avonden komen een beetje overeen met dit verhaal. Die vond je ook niets vandaar dat ik al vermoedde dat je dit ook niet geweldig zou vinden.

Slag vond ik ook een leuk verhaal en uitzichtloosheid?? Slag eindigt juist positief. Het wordt ook een beetje spannend gebracht, wat gaat er gebeuren?? Hij vertelt zijn heen en weer slingerende gevoelens en wel of niet aan zijn vriendin vertellen. Hij voelt zich juist bevoorrecht dat hij zo'n mooie, leuke vrouw heeft, die hém wil.

En Seinstoring was een persiflage op mensen die altijd zo mopperen. Ik heb daar erg om moeten lachen. Vooral die namen van huizen... nooitgedacht, landzicht enz. Hij laat juist zien dat er zo weinig origineels bedacht wordt.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7676 door marjo
"slag", een goed einde? Omdat die vrouw het allemaal accepteerde, ja, maar de man blijft besluiteloos, en mag in zijn handen klappen bij zo'n vrouw. Het kwam er ook maar een beetje achteraan in de laatste alinea, zo van, ik zal dit verhaal maar even goed laten aflopen..

Tja, bij seinstoring zat ik me flink te ergeren, zxoals ik al zei.

Tijd voor maken pagina: 0.571 seconden