Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bozena van Mierlo-Duliṅska - Mijn vader de soldaat

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61258 door marjo
Geen makkelijk boek, doordat de verschillende periodes waarin het speelt niet duidelijk aangegeven worden, maar als je dat eenmaal door hebt lees je een interessant verhaal.

Lees meer: www.leestafel.info/bozena-van-mierlo-dulinska

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 10 maanden geleden #61261 door
De bespreking van dit boek doet me een beetje denken aan 'Duitse wortels', van Laura Staring. Het speelt zich wel in een ander deel van Polen af, dicht bij de Duitse grens, maar de ervaringen met de Duitsers, Polen en Russen zijn een beetje vergelijkbaar. Met name de Russen, die als 'bevrijders' kwamen waren niet bepaald lekkere jongens.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61262 door marjo
Dat boek van Laura Starinck staat al lang op mijn lijstje, maar het is steeds uitgeleend. Of het te vergelijken is weet ik dus niet.

11 jaren 10 maanden geleden #61267 door

Marjo schreef : Dat boek van Laura Starinck staat al lang op mijn lijstje, maar het is steeds uitgeleend. Of het te vergelijken is weet ik dus niet.

Of het vergelijkbaar is, weet ik ook niet, maar toen ik de bespreking las, moest ik er aan denken. Dat heeft vooral met het thema te maken.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61269 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bozena van Mierlo-Dulinska- Mijn vader de soldaat
Dit boek ligt hier ook. Ben benieuwd!

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61782 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bozena van Mierlo-Dulinska- Mijn vader de soldaat
Ik heb dit boek verslonden. Wat een hartverscheurend en intrigerend verhaal! Het heeft me nieuwe inzichten in de rol van Polen tijdens de Tweede Wereldoorlog gegeven. Het verhaal is niet chronologisch maar toch heel goed te volgen. Echt prachtig. Mijn recensie is in de maak.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.570 seconden