Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hannah van Wieringen - De kermis van Gravezuid

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58768 door marjo
Prachtig debuut. Heeft de plaats op de lange lijst zeker verdiend.

Lees meer: www.leestafel.info/hannah-van-wieringen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58784 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hannah van Wieringen - De kermis van Gravenzuid
Nou het is moeilijk dit jaar geloof ik. Je bent zelden over zoveel boeken van de Academcialijst enthousiast geweest. Leuk!

Het is echt een verhalenbundel? Of toch meer een roman? - Omdat het zich allemaal in hetzelfde dorp afspeelt en de verhalen toch bij elkaar horen. -

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58789 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Hannah van Wieringen - De kermis van Gravenzuid
Klinkt erg mooi. Prachtig taalgebruik!

<t></t>

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58794 door marjo
Ik heb me ook af zitten vragen wat is nu precies is. Het is geen roman in de normale zin van het woord, maar alles hangt wel weer meer samen dan met normale verhalen het geval is.

En kiezen, ja, ik heb ze alles zes al een keer op een rijtje gelegd en gebladerd. Het zijn alle zes prachtboeken!

En dan vraag ik me af: kiest de jury ook op basis van man-vrouw; roman-verhalen; Nederlander-Vlaming...

Ik heb vrede met iedere keuze die ze maken, en tegelijk ook ben ik het er vast niet mee eens..

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58800 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hannah van Wieringen - De kermis van Gravenzuid
Er zit meestal wel een verhalenbundel bij, dus je hebt best kans dat ze deze dan kiezen als zijnde 'verhalenbundel'.

Voor de rest weet ik eigenlijk niet hoe ze jureren, maar nu je het zegt... man,vrouw enz. het zou zomaar eens kunnen...

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58803 door marjo
Joubert Pignons boek bestaat ook uit korte verhaaltjes, alhoewel je ook daar kunt zeggen dat ze een geheel vormen.

En we hebben Naomi Rebekka Boekwijt. Dat zijn wel verhalen op zich.

Heb je behalve 'Dagen zonder Dulci' nog van dit lijstje gelezen?

Tijd voor maken pagina: 1.740 seconden