ja, ik weet het niet of Hitler ooit écht kunstwerken gemaakt heeft. In het boek, in het stuk over de échte Hitler zoals wij hem kennen, houdt hij voor zichzelf de illusie wat in stand, nadat hij geweigerd is voor de opleiding. Hij begint in een station prentkaarten over te tekenen/schilderen, met de klassieke architecturale paradepaardjes van de stad. Hij wordt opgelicht en geholpen tegelijkertijd door een clochard die zich voordoet als galerijhouder en zijn werkjes aan goedgelovige toeristen verpatst. Ze delen de winst. Maar van een echt kunstwerk is nergens sprake. Het intrigeert mij wel, misschien pluis ik er wel eens een aantal naslagwerken op na, op zoek naar Hitler de kunstenaar.
Over die rubriek anderstalig: ik wil mij daar anders gerust ook wel over buigen. Ik ben geen held op internet, maar op verslagen kan je steeds rekenen. *Grijns* wie weet lees ik ze wel terug in het werkje van een of andere leerling die denkt dat de leerkracht geen internet kent
Marjo: dit is een redelijk dik werk, maar als je de schrijver wil leren kennen raad ik je heel hard "Oscar et la dame Rose" aan. Het is een dun boekje, maar prachtig mooi. Ik heb net de Nederlandse vertaling cadeau gedaan aan mama voor haar verjaardag (ik denk dat het Oscar en oma Rose heet of zo). Hij heeft ook nog een reeks geschreven waarbij hij wereldreligies in zijn verhalen verwerkt, echt subliem...