Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Chad Harbach - De kunst van het veldspel (samenleesboek april/mei 2012)

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44349 door dettie
Westish College, een kleine universiteit aan de oever van Lake Michigan. De jonge, getalenteerde honkballer Henry Skrimshander is voorbestemd om een ster te worden.

Maar wanneer tijdens een wedstrijd een routineworp van zijn hand verkeerd uitvalt, nemen vijf levens een andere wending. Henry’s groeiende gebrek aan zelfvertrouwen lijkt zijn veelbelovende toekomst te ruïneren. Het hoofd van de universiteit, de eeuwige vrijgezel Guert Affenlight, wordt onverwacht verliefd. Owen Dunne, Henry’s homoseksuele kamergenoot, raakt verwikkeld in een gevaarlijke affaire. Mike Schwartz, de aanvoerder van het honkbalteam en Henry’s beste vriend, beseft dat zijn carrière in gevaar komt als hij Henry blijft steunen. En Pella Affenlight, Guerts dochter, keert na een mislukt huwelijk terug naar Westish, vastberaden een nieuw leven te beginnen.

Tijdens het honkbalseizoen ontstaan nieuwe relaties tussen deze vijf onvergetelijke personages die elkaar uiteindelijk helpen hun weg te vinden. De kunst van het veldspel is een intelligente, warme roman over ambitie, familie, vriendschap en liefde en is de gedroomde entree van een groot schrijver.

ISBN 9789023467564 Paperback 496 pagina's | Bezige bij | januari 2012

Vertaald door Joris Vermeulen

Alvast een item geopend

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44429 door dettie
Ik ben erin begonnen en volgens mij vlieg je door de bladzijden heen. Ik heb amper 30-40 blz gelezen en ben al helemaal het verhaal in gezogen.

Het boek is trouwens in Nederland in januari 2012 voor het eerst uitgegeven en is nu (begin april 2012) al aan zijn achtste druk!

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44432 door irene
Dat klinkt lekker enthousiast, ik heb net een stapeltje boeken weggewerkt, goed excuus om dadelijk naar de boekhandel te snellen ;)

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44438 door WilV
Oh, ik ben benieuwd. Ik moet nog even wachten, maar ik krijg nu al zin in dit boek.

Willeke

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44447 door Anyrock
Helaas kan ik dit boek niet reserveren bij de bieb want (ik citeer)

"Het boek: De kunst van het veldspel is momenteel een Toptitel. Toptitels zijn populaire boeken die we de eerste periode uitlenen tegen een leentarief, met een uitleentermijn van 1 week, om de roulatie hoog te houden. Als het boek de status Toptitel kwijt is, kunt u het reserveren."

Wat moet ik dan doen? Voor de deur gaan liggen of het teruggebracht is? Iets wringt er in deze redenatie....remember, wij hebben een plug in bieb.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44448 door dettie
ja hier werkt het ook zo. Bij ons heten ze 'Sprinters'

De spelregels voor het lenen van de sprinters:

• Een sprinter wordt voor één week uitgeleend

• U betaalt € 1,50 leengeld*

• Een sprinter kan niet gereserveerd worden

• Een sprinter kan niet verlengd worden

• Kosten voor het te laat terugbrengen zijn € 0,30 per dag

Dit boek van Harbach is ook nog eens dik ook, 496 pagina's, om dat in één week uit te krijgen...

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden