Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Henk Rijks - De kostwinner (debuut)

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden - 16 jaren 1 maand geleden #33101 door dettie
Henk Rijks - De kostwinner (debuut) werd gestart door dettie
Tja, dit boek is totaal niet aan mij besteed. Een 'hoop geschreeuw, weinig wol' boek.

Behoorlijk vrouwonvriendelijk ook vind ik.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/henk-rijks

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33102 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Coc.klit?? Tjee, het woord alleen al!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33103 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Je afschuw druipt ervanaf Det! :D . Ik heb nog nooit van coc.klit gehoord, kan het ook niet herleiden. Volgens mij wordt de mannelijke tegenhanger van chiclit een dic.klit genoemd..... dus waar coc.klit op slaat, beats me!

Nee, duidelijk geen boek voor mij aan het stukje tekst te zien dat je aanhaalt. Dat je het uit hebt kunnen lezen vind ik al een hele kunst.

Effies gespeurd via google: cocklit is volgens Saskia Noort een roman vol met sek.s, coke en Powerpoint. De term werd al gauw opgepikt door BNN en Metro en ziedaar: een nieuw genre is geboren......
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33104 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik neem aan dat je wel weet dat zowel dic.k als coc.k namen zijn voor het manlijk geslachtsdeel. Waarom het nu ineens coc.klit heet weet ik niet. De co van cocaïne mischien?

Ja ik ben niet gauw echt negatief over een boek maar werd ongelofelijk nijdig over dat stukje over vrouwen en verderop wordt ook nog iets erg hatelijk over zijn vrouw en haar geslachtsdelen geschreven. Als je dit nodig hebt om lezers te trekken... Maar niet alleen dit hoor, het is zoals ik al schrijf een boek voor grote jongetjes. sek.s, geld, vrouwen etc.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33122 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
In de Volkskrant van gisteren staat een positieve reactie over het boek, door een vrouwelijke recensent.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden - 16 jaren 2 maanden geleden #33123 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jongenachtige branie noemt ze het en ze vindt dat hij weergeeft dat de mannen het tegenwoordig wel moeilijk hebben. Tja, als je het zo wil lezen... Ik denk dat vrouwen het inmiddels al zo gewoon vinden dat er op een bepaalde manier over ze geschreven wordt dat het niet eens meer opvalt.

Het hoofdpersonage Tonk wordt pas weer man als hij weer genoeg verdient volgens Saskia zijn vrouw. staat er... nou ze is wel opgelucht maar Tonk twijfelt totaal niet aan zijn manzijn, in het hele boek niet. Zijn minnares plaats een opmerking en hij wordt door anderen (de cocaïnesnuivers) uitgescholden als zijnde niets. Zelf had hij dat niet zo bedacht, hij vindt zichzelf nogal slim.

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 2 maanden geleden doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden