Thema december 2020 - Leestafel telt de DAGEN

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96713 door dettie
Bijna is het bizarre jaar 2020 om, nog een maand aftellen en dan start 2021. Hoe zal dat verlopen?

Elke dag dus een boek rond het thema dagen.

zie www.leestafel.info

Veel plezier met aftellen :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96717 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2020 - Leestafel telt de dagen
Honderd hoge dagen

Tomas Lieske

Luuk Hefter werkt als kraanmachinist in een monsterlijk hoge torenkraan in de Arabische woestijn. Tot hij op een dag blijvend verblind wordt door een fel, onverklaarbaar hemellicht en Beethoven in zijn kraan opduikt. Terug in Nederland wordt Luuk verzorgd door zijn nichtje Mira, die in toenemende mate lijdt aan epilepsie. Zij wordt gegrepen door eenzelfde vlammende passie voor Beethoven. Tijdens een korte verliefde periode brengen ze diens gevaarlijke les in praktijk: wie het hoogste niveau wil bereiken, moet een deel van het dierbare gewone leven opofferen.

‘Ik kon nergens meer aan denken, niet aan haar woorden, niet aan haar verwijten, alleen maar aan hoe ik haar beet moest pakken en hoe ik moest verhinderen dat ze haar hoofd of haar armen tegen de bedrand zou slaan. Het waren beethoviaanse krachten die in haar lichaam waren gekropen en het opzweepten en rondsleurden.’

Honderd hoge dagen is een nieuw hoogtepunt in het oeuvre van Tomas Lieske, die al vaker heeft laten zien dat het mogelijke en het onmogelijke prachtig samen kunnen gaan.

ISBN 9789021423869 | Paperback | 276 pagina's | Querido | oktober 2020

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96718 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2020 - Leestafel telt de dagen
Citaat van de dag

Fijne dagen houden dagboeken kort.

Walter Scott (1771-1822)

Engels romanschrijver

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96724 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema december 2020 - Leestafel telt de dagen
Dat is een flinke sprong!! Van 100 naar 30! Dat kun je niet volhouden...

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96726 door dettie
En ik maar denken, wat bedoelt ze? wat bedoelt ze? haha

Dettie

die het nu wel weet

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #96727 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema december 2020 - Leestafel telt de dagen

Marjo schreef : Dat is een flinke sprong!! Van 100 naar 30! Dat kun je niet volhouden...

Laat ik nou precies hetzelfde hebben gedacht!

Tijd voor maken pagina: 0.548 seconden