Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2024 - Wachten

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107401 door dettie
Thema maart 2024 - Wachten werd gestart door dettie
Wachten op de lente, wachten op het groen aan struiken en bomen, wachten op de zon!

In de maand maart gaan we lekker wachten...

Elke dag een ander boek over dit thema.

Veel plezier ermee

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107407 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema maart 2024 - wachten
Wacht tot het voorjaar Bandini

John Fante

De hoofdpersonen van Wacht tot het voorjaar, Bandini zijn de jonge Arturo Bandini en zijn familie, die een hopeloos leven leiden in een stadje in Colorado.

Arturo’s vader, de Italiaanse immigrant Svevo Bandini, is voortdurend vervuld van grootse plannen waar de gaten in zijn schoenen echter niet mee te dichten zijn.

De rusteloze Svevo loopt zelfs weg om een relatie te beginnen met een welgestelde weduwe, maar Svevo keert al snel gedesillusioneerd naar huis terug.

Met veel humor, oog voor tragiek en emotionele betrokkenheid beschrijft Fante een kleine groep ontheemden die op vreemde bodem door het leven stuntelt.

ISBN 9789029090537 | Hardcover | 200 pagina's | J.M. Meulenhoff| 12 januari 2015

Vertaald door Mea Flothuis

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107408 door dettie
Citaat van de dag

Wacht niet tot de storm voorbij is, leer dansen in de regen.

Auteur onbekend

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107409 door dettie
Ik ken een berg die op me wacht

Sholeh Rezazadeh

Ik ken een berg die op me wacht vertelt over de veertigjarige Alma die woont in een woonboot op de Amstel, een rimpelloze rivier. Ze heeft een drukke baan. Op een dag neemt ze een radicaal besluit: ze reist in haar eentje naar Iran. Daar sluit ze zich aan bij een nomadenvolk.

Saray hoedt schapen en melkt geiten. Ze is verliefd op een jongen van een andere nomadenfamilie en ontmoet hem in het geheim aan de oever van de Aras, de bruisende rivier die door het ruige berglandschap dendert.

Lukt het Alma om haar jachtige bestaan achter zich te laten? De nomaden leven bij de dag en eten wat de seizoenen te bieden hebben. In plaats van constant op hun iPhone te turen zijn ze verbonden met elkaar. Maar ze worden in hun voortbestaan bedreigd. Door de klimaatverandering wordt het steeds droger, Aras buldert minder en steeds meer jonge nomaden willen in de stad leven.

In een prachtige poëtische stijl die de lezer herkent van haar debuutroman De hemel is altijd paars vertelt Sholeh Rezazadeh in Ik ken een berg die op me wacht het bijzondere verhaal van Alma en Saray, van de Aras en de Amstel.

ISBN 9789026358685 | Hardcover | 192 pagina's | Ambo/Anthos | 19 september 2023

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107410 door dettie
Citaat van de dag

Wachten is pijnlijk. Vergeten is pijnlijk. Maar niet weten welke te doen is de ergste vorm van lijden

Paulo Coelho

Braziliaans schrijver 1947-

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #107411 door dettie
Nooit meer wachten

Sarah van der Maas

‘Nooit meer wachten’ van Sarah van der Maas speelt zich af in het Noord-Frankrijk van 1918. Daar houdt de negenjarige Gabriel zich schuil in de gewelven van een basiliek. Dagelijks stroopt hij samen met een verminkte hond de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog af, op zoek naar voedsel en waardevolle spullen. Als hij in het niemandsland een gewonde Engelse soldaat vindt, besluit hij zijn ontdekking te verzwijgen voor de Duitse majoor die hem onder zijn hoede heeft genomen. Dat gaat lang goed. Maar het is oorlog, iedereen wil zijn eigen hachje redden. Zelfs als daarvan een kind het slachtoffer wordt.

ISBN 9789023960065 | Paperback | 352 pagina's | MozaIek | 5 oktober 2020

Tijd voor maken pagina: 0.637 seconden