Ik zou misschien zeer goed in de huid van willem kunnen kruipen, daar ik zelf 42 jaar in dat bedrijf heb gewerkt !!! Zou die rol overigens zonder enige moeite kunnen spelen hoor..
Maar beste dames ik ben geen Willempie, maar slechts ene Dick..
Ik ben geen boeddist of welke mooie naam dragende illusie... Ik heb interesses in bijna alles . mystiek, daarin komt ouspenky en madame blavatski in beeld, die heb ik jarenlang zeer intensief gelezen en ook doorvorst.. Ben diep gedoken in de leer van Lao Tze en heb daar veel rust, en vooral vrede kunnen vinden.. De gita ook vele malen gelezen en nog een hele lijst van dit soort boeken...Maar ik bleef steeds terugkomen bij het verhaal van Nisargadatta en ik heb al zijn verhalen gelezen en ben ook erg in de ban geraakt door zijn opvolger Ramesh. S. Balsekar, zijn boek Bewustzijn spreekt is voor mij een meesterwerk te noemen..Voor velen van ons, een taal die lijkt te komen uit een ander universum..
Tja als ik eenmaal op de praatstoel zit, dan ben ik helaas net een oud wijf, hahahha..
Jon Kabat-Zinn, ik wil bijna zeggen , waar heb je Zinn in!!! Is erg zwaar...
Ik ben meer weg van Dennis Gempo Merzel , Het oog slaapt nooit, een boek om bij weg te dromen...
In de studie naar het onstaan van de Bijbel, heb ik een machtig boek gevonden: De bijbel als Schepping
van F. Weinreb..
Zo beste dick, sprak het niks, tot niks...dit is wel weer genoeg..
Bedankt voor het compliment, dat ik in de stijl van Willem schrijf..
Maar ja onze brave Boeddha sprak vaak onder zijn bohdiboom en dat doe ik ook vaak, al is die boom een eik.... Woorden, zoveel woorden, soms is de stilte donderend hard als een kanon dat afgaat..
groetjes dick
p.s. willem kom ook wel weer boven water, misschien is hij even de duinnen in???
<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>