Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2006 - archeologie

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9323 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Uit Egypte heb ik hem geroepen...
Dag Bernadet,

ik zal het ISBN-nummer opzoeken en jou opsturen (heb het boek destijds uitgeleend in een bibliotheek te Brussel en heb een afschrift thuis ergens liggen, zal eens zoeken). De uitgever van de engelstalige (originele) versie van het boek (OUT OF EGYPT...) is RANDOM HOUSE, UK. Er is toch wel informatie over AHMED OSMAN en over zijn werk te vinden, o.a. op zijn eigen website ahmedosman.com . Zijn werk en zijn ideeën werden en worden nog steeds fel bediscuteerd en aangevallen, vooral onder exegeten. Begrijpelijk want Osman haalt zowat de gehele grondvesten van hun theorieën onderuit.

Tot later, Pieter.

Mijn bladen greep ze en liet ze los. Was ze dan niet bevreesd dat één van de bladen door de wind gedreven ergens in de bewoonde wereld zou neervallen en de ligging van het paradijs zou verraden? Maar ze lachtte mij, de eeuwige zorgbedenker, toe...
Laatst bewerkt doorPieter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9324 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Citaat puinhoop
(hoopgevend) Citaat:

... in de puinhoop van het verleden liggen de parels van de toekomst ...

(Ooit gelezen. Weet, helaas, niet meer wie, niet meer waar.)

Mijn bladen greep ze en liet ze los. Was ze dan niet bevreesd dat één van de bladen door de wind gedreven ergens in de bewoonde wereld zou neervallen en de ligging van het paradijs zou verraden? Maar ze lachtte mij, de eeuwige zorgbedenker, toe...
Laatst bewerkt doorPieter.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden - 19 jaren 11 maanden geleden #9325 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ha dankjewel Pieter dat citaat zet ik morgen op de site.

Het is moeilijk een beetje zinnige citaten te vinden over archeologie, geschiedenis, verleden enz.

bernadet
Laatst bewerkt 19 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9326 door dettie

ik zal het ISBN-nummer opzoeken en jou opsturen

Ik wilde het boek plaatsen op de site, als themaboek. Ik kon wel enkele artikelen vinden waarin het boek genoemd werd, in het kader van een discussie, maar niet de beschrijving van het boek zelf.

Maar het hoeft niet persé als themaboek geplaatst te worden hoor, ik vind het sowieso een interessant onderwerp.

Ken jij ook de boeken van Karen Armstrong?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9334 door dettie
Blauwbaard

Pauline Slot

Maria en Edu vormen een hecht echtpaar. Ze hebben de last van hun afzonderlijke verledens van zich afgeworpen en graven nu naar de geschiedenis van anderen. Zij als psychiater in de behandelkamer, hij als archeoloog in Pompeji.

Dan meldt zich bij Maria een geheimzinnige patiënte en ontmoet Edu voor het eerst in vijftien jaar zijn vroegere geliefde. Vanaf dat moment verandert hun leven en worden ze belden op de proef gesteld. In haar tweede roman opent Pauline Slot het kamertje van Blauwbaard en laat ze zien wat in de liefde het daglicht niet verdragen kan. Edu en Maria betalen een prijs voor wat zij niet van elkaar weten. Maar hoe hoog is de prijs voor kennis?

Uitvoering: Paperback, 272 bladzijden ISBN: 90 295 3803 1 Uitgeverij: De Arbeiderspers

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9335 door dettie
Citaat van de dag 20 juli 2006

Miljarden jaren ben ik dood geweest, en ik leef nog geen eeuw of het is alweer zo..

Kees Stip

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden