Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2006 - archeologie

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9110 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ach ja, helemaal vergeten te snuffelen. Zal me er nog eens over buigen..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9111 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
jajajaja graag, ik heb van irene en berdine ook al een paar titels gehad.

Veel archeologische boeken zijn wetenschapelijke werken en/of in het Engels. Begrijpelijk ook wel want deze boeken zijn vaak voor een select publiek en Engels is dan toch de wereldtaal.

Wel redelijk wat boeken over vondsten in Nederland, betuwe, friesland, amsterdam, dat is ook wel leuk maar een hele maand met nederlandse vondsten haal ik ook niet.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9114 door dettie
De zeventig beroemdste uitvindingen van de oudheid

Brian M. Fagan

Een keur van oudheidkundigen en archeologen heeft bijgedragen aan dit boek, waarin 70 bekende uitvindingen uit de oudheid worden gepresenteerd. Het zijn vaak eenvoudige vondsten die het dagelijkse leven nadien in sterke mate hebben bepaald, zoals het wiel, de kruiwagen, de maalsteen enz. Ze zijn ontwikkeld in de afgelopen 50.000 jaar, tot 500 na Chr. in de Oude Wereld en 1520 na Chr. in de Nieuwe Wereld. De 70 beschreven uitvindingen zijn verdeeld over 6 hoofdstukken: werktuigen en technieken, wonen en eten, vervoer, jacht, oorlog en sport, kunst en wetenschap en tenslotte persoonlijke opsmuk. Elk hoofdstuk wordt kort ingeleid, waarna aan elke uitvinding een korte beschrijving wordt gewijd, aangevuld met een citaat uit de wereldliteratuur, enkele wetenswaardigheden in een schema en kaderteksten. Daarnaast zijn ze rijk geillustreerd met verklarende reconstructie- en technische tekeningen en fraaie foto's, alles in kleur en met bijschriften. Een literatuurlijst per thema, bronnen van illustraties evenals een register besluiten dit mooi uitgegeven boek van bovengemiddeld formaat.

Bron Biblion

Hardcover | Uitgeverij Thoth | 2004 ISBN: 90776990

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9120 door marjo
Ik mis de quote..en die vond ik juist zo leuk!

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9129 door dettie
Hij staat hier wel hoor marjo. ik was gisteren vergeten een nieuwe te plaatsen dus die leuke heeft er twee dagen gestaan.

Maar hier is ie nog een keer

Beschaving: de evolutie van een vuil mens in een propere wereld naar een proper mens in een bevuilde wereld

Jacques Embrechts

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9130 door marjo
Dank je..weer eens met mijn neus gekeken..

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden