Hoe kluts ik een muts
Nina Kilham
'Hoe kluts ik een muts' gaat over jasmine, een bekende kookboekschrijfster. Jasmine's recepten zijn overheerlijk, smakelijk, sappig en druipend van het vet. Zo vet zelfs dat jasmine's uitgever er geen brood in ziet en haar nieuwste boek niet wil publiceren. maar jasmine geeft de strijd niet op. Zij zal de wereld wel laten zien wat lekker eten is... in een tijd waarin iedereen op de lijn let en je niet slank genoeg kunt zijn, is dit een opvallend thema.
'Hoe kluts ik een muts' is nina killhams' debuutroman. Het is waarschijnlijk het smakelijkste boek allertijden. Bij het lezen ervan loopt het water je in de mond. Op humoristische wijze roept Nina Killham beelden op van tafels overladen met taarten, sappige vleesgerechten en romige hapjes. Een vermakelijk boek dat ons op bijna sarcastische wijze met onze neus op onze hedendaagse obsessies drukt. Al lezende dringt de vraag zich op of Nina Killham op Jasmine, de tonnetjesronde en sympathieke kookboekenschrijfster uit ´hoe kluts ik een muts´ lijkt.
Uitgave in Sirene februari 2003 Omvang 288 pagina's Oorspronkelijke titel How to cook a tart Vertaald door Saskia Kotte / Studio Imago ISBN 9058311953
Lees ook het interview met Nina Kilham, klik hier
www.trendystyle.net/literaircafe/interview_ninakillham.html
Bernadet