Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2006 - vrolijke boeken

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8142 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Fantastisch mijn lievelingsboek bij de thema's :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8143 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja ik moest er ineens aan denken, dat kwam door een boek dat Desiree had opgegeven (die komt nog). Ik wist dat jij het een heel leuk boek vond

Ik vond het trouwens ook een erg leuk boek, daar word je vrolijk van! :D
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8144 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb 2 boeken in die zin en als ik me een tijdje down voel lees ik ze en voel me dan weer beter. Het zijn boeken die in al hun absurditeit alles relativeren. Het ander boek heet "ik ben niet oke maar jij ook niet" van Susan Young. Met als ondertitel "handboek voor neuroten". Dat boek verhaalt over dagelijkse toestanden waarin mensen enorm kunnen opgaan maar moesten ze de boel een beetje relativeren zouden ze er zelf de humor van inzien. Ook gewoon hilarisch.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8154 door dettie
Hoe kluts ik een muts

Nina Kilham

'Hoe kluts ik een muts' gaat over jasmine, een bekende kookboekschrijfster. Jasmine's recepten zijn overheerlijk, smakelijk, sappig en druipend van het vet. Zo vet zelfs dat jasmine's uitgever er geen brood in ziet en haar nieuwste boek niet wil publiceren. maar jasmine geeft de strijd niet op. Zij zal de wereld wel laten zien wat lekker eten is... in een tijd waarin iedereen op de lijn let en je niet slank genoeg kunt zijn, is dit een opvallend thema.

'Hoe kluts ik een muts' is nina killhams' debuutroman. Het is waarschijnlijk het smakelijkste boek allertijden. Bij het lezen ervan loopt het water je in de mond. Op humoristische wijze roept Nina Killham beelden op van tafels overladen met taarten, sappige vleesgerechten en romige hapjes. Een vermakelijk boek dat ons op bijna sarcastische wijze met onze neus op onze hedendaagse obsessies drukt. Al lezende dringt de vraag zich op of Nina Killham op Jasmine, de tonnetjesronde en sympathieke kookboekenschrijfster uit ´hoe kluts ik een muts´ lijkt.

Uitgave in Sirene februari 2003 Omvang 288 pagina's Oorspronkelijke titel How to cook a tart Vertaald door Saskia Kotte / Studio Imago ISBN 9058311953

Lees ook het interview met Nina Kilham, klik hier

www.trendystyle.net/literaircafe/interview_ninakillham.html

Bernadet

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8155 door dettie
Citaat van de dag 5 mei 2006

Vele mensen eten slechts opdat de mond ook wat te doen zou hebben terwijl zij hun krant lezen.

Helmut Arntzen

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8163 door dettie
Lente in Parijs

Stephen Clarke

De Engelse Paul West, een mix van Hugh Grant en David Beckham, krijgt een baan in Parijs en ontdekt hoe de Fransen wérkelijk zijn. Ze eten gigantische porties onwelriekende kaas en wassen zich met knoflookzeep. Staken is hun nationale sport en ze kunnen niet vergaderen. Paul leert hoe je onbeschofte obers aftroeft, hoe je de perfecte vinaigrette maakt en waarom je geen huis moet kopen op het Franse platteland. Tijdens zijn speurtocht naar Mademoiselle Right krijgt Paul veel charmante plaagstoten te verduren. Make amour, not war!

Lente in Parijs is de debuutroman van Stephen Clarke. Het boek is gebaseerd op waargebeurde belevenissen van een Engelsman die tijdelijk in Parijs gaat wonen en werken. Paul West komt naar Parijs om Engelse teamrooms op te zetten en moet daarbij samenwerken met een team van Fransen die niet allemaal even goed Engels spreken. De rare uitdrukkingen en woorden die zijn Franse collega’s gebruiken staan allemaal in het boek beschreven. Ook gaat het in het boek vaak over staken (de Fransen staken meteen als ze het ergens niet mee eens zijn) en over de vele merde (hondenpoep) die in Parijs erg veel op straat te vinden is. Paul West krijgt genoeg aandacht van de vrouwen om afleiding van zijn werk te vinden.

Het boek is met erg veel humor geschreven en staat vol met grappige opmerkingen.

Uitgever House of Books B.V. ISBN 9044314300 Bindwijze Paperback Verschijningsdatum februari 2006 Aantal pagina's 253

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden