Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2009 - Vakantie

Lees meer
17 jaren 3 dagen geleden #28928 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik heb het boek ook gelezen, het was een aardig verhaal maar ook niet meer dan dat. Maar jongeren zullen er vast heel anders over denken.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 3 dagen geleden #28929 door dettie
Kamperen is plezant

Jef Nys (schrijver en tekenaar)

Zoals de meeste landbouwers heeft Boer Snor het tegenwoordig moeilijk! Door de steeds groter wordende papierberg die bij het runnen van een bedrijf komt kijken, is hij meer bezig met het invullen van paperassen dan met zijn dieren. Tot overmaat van ramp krijgt hij zijn gezonde landbouwproducten aan de straatstenen niet meer kwijt, want tegenwoordig wordt alles voor een habbekrats uit het buitenland geïmporteerd.

Maar Boer Snor krijgt een briljante inval: hij bouwt zijn wei om tot een kampeerterrein. Dat brengt niet alleen de stadsmensen dichter bij de natuur, maar het levert ook nog extra inkomsten op. Een van de eerste vakantiegangers wordt gravin Van Stiepelteen, die zo ingenomen is met het project van de creatieve boer dat ze ook al haar vrienden uit binnen- en buitenland uitnodigt. Zo zitten korte tijd later Jommeke en al zijn vrienden, Anatool, professor Gobelijn, Kwak, Boemel, Jan Haring, Mic Mac Jampudding, Arabella, Madam Pepermunt en vele anderen gezellig bij elkaar. Gezellig? Nu ja... eigenlijk is het iets te druk om leuk te zijn en dat zorgt voor een aantal spanningen.

Helemaal mis gaat het als op een nacht tijdens een zware storm ook alle zuurverdiende centen van Boer Snor wegvliegen...

ISBN 9789063347093 uitgeverij Mezzanine, jommeke.238.nl juni 2007

Lees meer
17 jaren 3 dagen geleden #28930 door dettie
Festival

Heb ik een grote tent mee

Speelt er ineens een bandje in

Loesje

Lees meer
17 jaren 3 dagen geleden #28931 door dettie
De site doet raar, alles staat ineens door elkaar op de homepage, komt wel weer goed maar dan weten jullie het.

Dettie

Lees meer
17 jaren 3 dagen geleden #28934 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Oh, ik dacht dat jij bezig was geweest!!

Ik vind het boek van vandaag maar raar. Wie schrijft er nou een boek over huisruil!! Ik denk niet dat ik het hoef te lezen!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 2 dagen geleden #28943 door dettie
Huizenruil

I. Kester

Vakanties kunnen veel leuker zijn door in een woonhuis in een ander land te verblijven in plaats van in een hotel. Huizenruil maakt dit mogelijk, het biedt een goedkope vakantie, want een weekje weg hoeft niet meer te kosten dan een goedkoop vliegticket.

Huizenruil is ook een manier van leven, aldus de schrijfster in de inleiding. In negen hoofdstukken worden vervolgens de ins en outs van huizenruil behandeld. De redenen van huizenruil, de aarzelingen ('een vreemde in mijn bed?'), bestemmingen, wel of niet de ruilpartners ontmoeten, de eerste keer, afspraken, een huisgids samenstellen, huisdieren, tips om je huis gastvrij te maken, verhalen van mensen die hun huis ruilden enz. Tot slot informatie over websites waarop huizen geruild kunnen worden.

Het boek vertelt op enthousiaste en aanstekelijke wijze over huizenruil, aan vervelende ervaringen wordt nauwelijks aandacht besteed.

Aantrekkelijk uitgegeven boek, met teksten in kaders en veel kleurenfoto's. Leuk als inspiratiebron en praktische handleiding voor mensen die zich in een huizenruilavontuur willen storten. www.thuisinhonderdhuizen.nl .

(Biblion recensie, Redactie)

ISBN 9789043012232 Paperback Pearson Education | 1 editie | oktober 2006

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden