Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2008 - Pelgrimstochten

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24238 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Dat boek van gister lijkt me mooi.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24244 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat is dan die over cultuur, ziel en zaligheid??

Hm..

Het zijn wel steeds dezelfde plaatsen die opduiken he..

Ik hoorde gisteren een interview op de radio met twee mensen die een bedevaart aan het doen waren (nu!!) naar Aken. Nu heb ik gemist wat daar te vinden was, wel zieden ze dat ze dit ieder jaar deden..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24246 door WilV

Dat is dan die over cultuur, ziel en zaligheid??

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe het geschreven is, en hoe de toon is, maar het zou heel goed kunnen gaan over wat al die mensen beweegt.

En dat is wat jij je ook af vraagt. Toch?

Ik heb dat niet zo met een bepaalde plek, maar ik kan me heel goed voorstellen dat vooral als het een (wandel) tocht ernaar toe is het heel erg met bezinning te maken heeft.

En met troost zoeken of kracht zoeken. En daar hebben mensen waarschijnlijk een bepaalde plek bij nodig.

Bij zo'n tocht ter bezinning, zoals mensen die naar Compostella wandelen, kan ik me trouwens best wat voorstellen.

Ik heb in mijn jonge jaren ook nog wel eens overwogen om naar Taize te gaan, al is dat meer een plek van ontmoeting dan een bedevaartsplek volgens mij.

Groeten,

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24249 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ieder op zijn eigen manier denk ik. Ik wandel het liefst alleen, nou ja de hond mag mee.. maar op een plek waar ik geen mens tegen kom..

in een bos of op de hei.

Ik heb niets met heilige plaatsen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24250 door WilV
Met die plaatsen heb ik ook weinig, zeker niet met die mensenmassa's en commercie.

Het zou dan meer gaan om de reis op zich. Maar dat kan op de hei ook prima inderdaad.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24257 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Franciscus van Assisi

Adian House

Het boek Franciscus van Assisi is de vrucht van vier jaar onderzoek. Om Franciscus te kunnen portretteren als een man van vlees en bloed, ging House een tijd in Assisi wonen en volgde hij de voetsporen van Franciscus in Italië, Frankrijk, Spanje en Egypte.

NBD|Biblion:

Een mooie biografie van de bekende twaalfde-eeuwse heilige Franciscus van Assisi in zijn historische context. Het boek geeft geen echt nieuwe inzichten, maar bijzonder is wel dat de auteur veel aandacht heeft voor de verhouding tussen Franciscus en Clara. De heilige had een dramatisch leven, begonnen als rijke losbol, om na zijn bekering met een ontembare energie aan de wieg te staan van een grote gelovige herleving. Hij wordt wel een tweede Jezus genoemd. Het is een goed geschreven 'down-to-earth' portret van de heilige, bedoeld voor gelovige en niet-gelovige lezers. Het boek bevat weinig vrome teksten en is daarom ook voor de wereldse geinteresseerde goed te lezen.

House heeft zich uitstekend ingeleefd in zijn hoofdrolspeler en zijn spirituele wereld. En hij maakt dit begrijpelijk. De auteur heeft zich gebaseerd op reeds bestaande literatuur. Voor dit boek heeft hij in Assisi gewoond en de voetsporen van de heilige gevolgd van Spanje tot Egypte.

Paperback | 392 Pagina's | Gottmer Uitgevers Groep ISBN10: 9025734014 | ISBN13: 9789025734015 Vertaald door Aleid Swierenga
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden