Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2025 - redden/redding

Lees meer
9 maanden 2 dagen geleden #109492 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2025 - redden/redding
Citaat van de dag

Als je in de gracht valt, kun je het beste angstig miauwen, want een kat willen we nog wel eens redden.

Toon Verhoeven (1941-2017)

Aforist

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 maanden 2 dagen geleden #109493 door dettie
Dit citaat laat ik nog even een dag staan want het past zo mooi bij het boek van vandaag (4 okt) en het is ook dierendag!

Dettie

Lees meer
9 maanden 1 dag geleden #109494 door dettie
De kat die een bibliotheek ging redden

Sosuke Natsukawa

Een hartverwarmende roman over de betoverende kracht van boeken.

De 13-jarige Nanami brengt het grootste deel van haar vrije tijd door in een verlaten bibliotheek. Op een dag merkt ze dat haar favoriete boeken geleidelijk aan uit de schappen verdwijnen. Ze waarschuwt het bibliotheekpersoneel, maar niemand neemt haar serieus. Dan ziet ze tussen de boekenplanken een verdachte man in een grijs pak. Als een praatgrage kat haar te hulp schiet, gaan ze samen op een doldwaas avontuur vol gevaarlijke uitdagingen.

ISBN 9789400518100 | Hardcover | 192 pagina's | A.W. Bruna Uitgevers | 4 februari 2025

Lees meer
9 maanden 1 dag geleden #109495 door dettie
Citaat van de dag

Als je in de gracht valt, kun je het beste angstig miauwen, want een kat willen we nog wel eens redden.

Toon Verhoeven (1941-2017)

Aforist

Lees meer
9 maanden 13 uren geleden #109501 door dettie
De oorlog die mijn leven redde

Kimberly Brubaker Bradley

Een aangrijpend jeugdboek over de negenjarige Ada, die probeert om de Tweede Wereldoorlog te overleven door te ontsnappen uit Londen.

Het aangrijpende verhaal ‘De oorlog die mijn leven redde’, van bestsellerauteur Kimberly Brubaker Bradley, gaat over de negenjarige Ada, die nog nooit een stap buiten de deur heeft gezet. Haar moeder schaamt zich voor Ada’s klompvoet en houdt haar binnen. Maar als haar broertje geëvacueerd wordt uit Londen om aan de oorlog te ontsnappen, grijpt Ada haar kans en glipt weg om hem te volgen.

Zo begint er een nieuw avontuur voor Ada, en voor Susan Smith, de vrouw die verplicht wordt de twee kinderen in huis te nemen. Er ontstaat een sterke band tussen Ada en Susan, maar is die sterk genoeg om de oorlog te overleven?

Na ‘De oorlog die mijn leven redde’ schreef Kimberly Brubaker Bradley een tweede boek over Ada: ‘De oorlog die ik eindelijk won’.

ISBN 9789026623950 | Paperback | 256 pagina's | Kok Boekencentrum jeugd | 1 december 2020

Leeftijd ca. 10+

Lees meer
9 maanden 13 uren geleden #109502 door dettie
Citaat van de dag

redden

• Actie ondernemen om iets of iemand uit de moeilijkheden te halen

Bron: nl.wiktionary.org/wiki/redden

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden