Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2024 - TALENT

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108160 door dettie
Thema oktober 2024 - TALENT werd gestart door dettie
Het thema van de kinderboekenweek is Eigenwijs, dat leek me ook leuk als Leestafelthema, maar helaas daar krijg ik geen maand vol mee.

Ook niet als ik zocht op koppig, dwars, opstandig enz. Voor kinderen is er genoeg maar voor volwassenen dus niet en al helemaal niet in romanvorm.

Dus dan maar wat anders bedenken en dat werd talent omdat dat het eerste woord was dat ik zag toen ik een website opende.

Het wordt voor mij dus ook een verrassing

Elke dag een nieuw boek over het thema, zie www.leestafel.info

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108162 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema oktober 2024 - TALENT
Meteen een mooie binnenkomer!

Je hebt er vast al veel tijd aan besteed als je eerst iets anders probeerde. Volwassenen zijn natuurlijk niet eigenwijs, hè! Alleen kinderen!

Ik ben benieuwd wat dit oplevert!

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108166 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2024 - TALENT
Hoe ik talent voor het leven kreeg

Rodaan al Galidi

Semmier Kariem vlucht uit Irak. Zeven jaar van honger, verdwalen en angst later landt hij op elf februari om negen uur - of was het om elf uur op negen februari - op Schiphol. In de chaos van die eerste dagen in Nederland kan hij zich het precieze tijdstip niet meer herinneren. Hij vraagt asiel aan. Wat hij niet weet is dat hiermee het langste wachten van zijn leven begint, in het asielzoekerscentrum, een wachtkamer die hij deelt met vijfhonderd anderen.

Intussen bestudeert Semmier het land waarvan hij misschien ooit deel mag uitmaken, maar ook al verblijft hij er nu, hij blijft een buitenstaander.

Hoe ik talent voor het leven kreeg is een roman over mensen die zijn onderworpen aan wetten en regels. Allemaal wachten ze, vaak jarenlang, tot hun leven opnieuw kan beginnen, en dat doen ze op hun eigen manier - de een al wat lijdzamer dan de ander.

ISBN 9789491921414 | Paperback | 400 pagina's | Uitgeverij Jurgen Maas | 6 september 2017

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108167 door dettie
Citaat van de dag

Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig

Albert Einstein

Duits - Amerikaans natuurkundige (1879 - 1955)

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108170 door dettie
Het talent

Elizabeth Nobel

Alec Sommer is een door iedereen gewaardeerde viooldocent aan het conservatorium in Amsterdam. Zijn tweede vrouw Vicky, een gevierd ballerina, besluit na een ongelukkige val een punt te zetten achter haar carrière. Hun kalme gezinsleven met Alecs twee opgroeiende dochters komt in een stroomversnelling terecht wanneer Alec de weerbarstige maar talentvolle jonge violist Raimond onder zijn hoede neemt.

Alec beschouwt zijn nieuwe pupil in eerste instantie als een geschenk uit de hemel. Maar Raimond is geen voorbeeldig student. Hoe kan Alec Raimonds uitzonderlijke aanleg en zijn gebrek aan ambitie met elkaar in evenwicht brengen?

ISBN 9789052266404 | Paperback | 236 pagina's | Singel Uitgevers | 1998

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #108171 door dettie
Citaat van de dag

Het is absoluut fataal voor je schrijven om na te denken over hoe je werk zal worden ontvangen. Het is een verraad aan welk talent je ook hebt.

Nadine Gordimer

Zuid-Afrikaans schrijfster en Nobelprijswinnaar literatuur (1991) (1923 - 2014)

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden