Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2024 - Leestafel zoekt de RUIMTE

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #108054 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2024 - Leestafel zoekt de RUIMTE
Wat is ruimte waard

Marjolein Heemstra

In de ruimte lonkt het nieuwe goud. Waar vroeger verre landschappen gekoloniseerd werden, zijn nu planeten aan de beurt. Miljardairs lanceren de ene raket na de andere, er zijn plannen voor mijnbouw op asteroïden en voor een tankstation op de maan voor wie op doorreis is naar Mars.

Maar ten koste van wat?

In dit boek neemt Marjolijn van Heemstra je mee naar de vertes die rijk maken en toont ze de verarming die dat tegelijkertijd teweegbrengt.

Schrijver, dichter en theatermaker Marjolijn van Heemstra schrijft voor De Correspondent over ruimte en ruimtevaart.

’ISBN 9789493254282 | Paperback | 90 pagina's | De Correspondent | 28 maart 2023

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #108055 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2024 - Leestafel zoekt de RUIMTE
Citaat van de dag

Ik denk niet dat de mensheid de komende duizend jaar zal overleven, tenzij we ons verspreiden, de ruimte in. Er zijn teveel ongelukken die het leven op een enkele planeet kunnen overkomen. Maar ik ben een optimist. Ik denk dat we naar de sterren zullen gaan

Stephen Hawking

Brits fysicus en cosmoloog (1942 - 2018)

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #108056 door dettie
Pfff ben blij dat de ruimtemaand om is. Het was een lastig item omdat er heeeeel veel kinderboeken over de ruimte waren en heel veel boeken over ruimtevaart of astronauten, maar niet zoveel over de ruimte zelf, of ruimte in een andere vorm, vandaar af en toe stiekem eens een dag overgeslagen.

o dear, o dear.

Dettie

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #108058 door marjo
Geeft toch niets. Ik zou het ook niet weten.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden