Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2021 - Nieuw

5 jaren 5 maanden geleden #97266 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2021 - Nieuw
ja ja, ik ook. Maar de bibliotheek is gesloten en ik heb nog wat boeken uit de boekenkast van m'n vader die ik eigenlijk eens moet lezen. Bovendien wil ik nog eens de autobiografie van Achim Reichel bestellen en lezen.

Dit is een Duitse muzikant die al begon in de tijd van The Beatles met z'n eigen beatgroep The Rattles, die zelfs een fan-club in Engeland gehad schijnt te hebben. Kortom, iemand die veel te vertellen heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97267 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2021 - Nieuw
Ja ik heb ook nog meer dan genoeg te lezen dus ik slik mijn hebberigheid even in.

Maar verleidelijk is het wel!

Dettie

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97272 door dettie
De nieuwe man

Thomas Rosenboom

Scheepsbouwer Berend Bepol is een tevreden man als hij aan het begin van de twintigste eeuw zijn scheepswerf bij Wirdum, aan het Groninger Damsterdiep, overziet.

Ruim tien jaar later is de situatie echter veranderd. De welvaart, die geen einde leek te hebben, is verdwenen, zijn dochter Ilse is nog steeds ongehuwd en wie hem moet opvolgen is een groot raadsel. Uiteindelijk weet hij zijn meesterknecht Niesten aan zijn dochter te binden en daarmee heeft hij tegelijk het voortbestaan van de werf veiliggesteld. Maar de altijd zwijgende Niesten wordt voor Bepol een obsessie, zeker als die ook nog een spectaculaire order uit Duitsland in de wacht weet te slepen.

De helse obsessie leidt tot een even magistraal als fataal hoogtepunt, zoals alleen Rosenboom dat weet op te wekken.

ISBN 9789021447421 | Paperback | 320 pagina's | Querido | 14e druk | juli 2013

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97273 door dettie
Citaat van de dag

`Mijn moeder heeft een nieuw vriendje.`

`En mijn vriendje heeft een nieuwe moeder.`

Vrij Nederland

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97278 door dettie
Een nieuw begin

Ellie Dean

Engeland, 1939.

Als de oorlog uitbreekt worden duizenden Londense kinderen op het platteland in veiligheid gebracht. De 16-jarige Sally en haar kleine broertje Ernie, die na zijn herstel van polio niet goed meer kan lopen, komen terecht in Cliffehaven, een kustplaatsje in het zuiden. Daar aangekomen wil niemand hen in huis nemen en dreigen ze van elkaar gescheiden te worden, of erger nog, teruggestuurd naar Londen. Tot de moederlijke Peggy Reilly hen onder haar hoede neemt. Sally en Ernie krijgen een kamer in haar pension en worden liefdevol opgenomen in Peggy’s chaotische gezin.

Na alle ontberingen van hun jeugd in Londen, met een moeder die aan de drank is en een vader die nooit thuis is, is Beach View House een oase van rust. Sally vindt een baan om Ernie’s medicijnen te kunnen betalen en alles lijkt beter te gaan. Maar dan komt hun moeder hen achterna gereisd en wordt hun fragiele nieuwe leven ruw verstoord…

ISBN 9789026151583 | Paperback | 384 pagina's | De Fontein| december 2020

Vertaald door Yolande Ligterink

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97279 door dettie
Citaat van de dag

We hebben de neiging te denken dat de dingen nieuw zijn omdat we ze net ontdekt hebben.

Madeleine L'Engle (1918-2007)

Amerikaans schrijfster van jeugdliteratuur, sciencefiction en poëzie

Tijd voor maken pagina: 0.532 seconden