Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2020 - De dagen, weken en maanden van het jaar

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96265 door marjo
O sorry. Ik dacht dat je het meteen zou zien. Maar ik zal het in het vervolg beter melden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96268 door dettie
De ebbenhouten reus

februari 1916

Corbeyran - Le Roux

Ze zijn met acht. Acht jonge mannen, voorbestemd om doorwinterde soldaten te worden. In augustus 1914 worden ze opgeroepen om hun dorp te verlaten en naar het front te trekken. Vrouw, kinderen en familie laten ze achter. Ze trekken ten oorlog. Al gauw worden ze geconfronteerd met de harde realiteit aan het front. Februari 1916 brengt het begin van de Slag bij Verdun, één van de dodelijkste van de Groote Oorlog. Een stortvloed van granaten stort neer op onze helden. Ze zullen niet meer allemaal rechtstaan…

Knappe, meeslepende reeks over 8 vrienden in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog, geschreven door Corbeyran. Na enkele uitstekende recensies van de eerste drie delen, is de populariteit van de serie groeiende.

ISBN 9789088107313 | Hardcover | stripboek | 48 pagina's | Daedalus | december 2016

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96269 door dettie
Citaat van de dag

Alleen als je jarig bent op 29 februari, ben je echt minderjarig.

A.C. Tuinstra

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96271 door dettie
Sorry dat ik zo stil ben, maar er is iets met mijn PC. hij is heel traag dus ik ben nu alles aan het opschonen en uitzoeken. (rotklus)

Dettie

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96278 door dettie
September in Shiraz

Dalia Sofer

Isaac Amin is een welgestelde joodse zakenman in het Iran van de sjah, maar na de revolutie van 1979 stort zijn hele wereld in elkaar. De Revolutionaire Garde verdenkt iedereen die geen moslim is van spionage en Isaac wordt gearresteerd. In de gevangenis, waar hij leeft met de vrees zijn familie nooit meer te zien, wordt hij gemarteld en heeft hij al zijn strijdvaardigheid nodig om te overleven. Buiten de gevangenis worden Isaacs vrouw en kinderen geplaagd door onzekerheid, spijt en rouw, maar ondanks hun schuldgevoelens gaat voor hen het leven door.

September in Shiraz is een krachtige, beklemmende maar bovenal inspirerende vertelling over moed en wanhoop en de allesoverheersende drang om te overleven.

Dalia Sofer (Teheran, 1972) woont in New York. Haar essays en korte verhalen zijn gepubliceerd in diverse tijdschriften, waaronder Poets & Writers Magazine en The National Poetry Almanac. September in Shiraz is haar debuutroman en gedeeltelijk gebaseerd op haar eigen ervaringen.

ISBN 9789023422808 | Paperback| 320 pagina's | Cargo | mei 2007

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96279 door dettie
Citaat van de dag

Alleen als je jarig bent op 29 februari, ben je echt minderjarig.

A.C. Tuinstra

Tijd voor maken pagina: 0.485 seconden