Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2020 - Op ZOEK naar een boek

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93337 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2020 - Op ZOEK naar een boek
Citaat van de dag

Gebruik maken van een mysterie is veel leuker dan uitzoeken hoe het allemaal in elkaar zit.

Bram Vermeulen (1946-2004)

Nederlands zanger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93341 door dettie
Had gisteren een tuindag - snoeien, knippen opruimen etc. met de buren - dus het kwam er even niet van.

Dettie

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93342 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2020 - Op ZOEK naar een boek
Snoeien? Je verwacht geen winter meer?

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93343 door dettie
De enorme klimop bij de buren is gesnoeid. Die hield heel veel licht tegen en ik had beloofd te helpen met opruimen en zo, want het is vooral voor mij gedaan. Ook aan de voorkant van mijn huisje is het een en ander gedaan. Het is nu echt een heel stuk lichter, lekker hoor!

Mijn buurman is hovenier, die weet het wel denk ik.

Aan de gewone planten is natuurlijk nog niets gedaan.

Dettie

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93349 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2020 - Op ZOEK naar een boek
Ik durf echt niet tegen een hovenier-buurman in te gaan!

Maar klimop is inderdaad altijd mogelijk.

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93351 door dettie
Op zoek naar Ruth

Chaim Potok

In Cambridge, Massachusetts, buiten de muren van de Harvard universiteit, ontmoeten twee mensen elkaar bij toeval: een jonge fysicus die vertrouwelijk onderzoek doet en een jonge vrouw die zich bezighoudt met milieurecht. Van beslissende invloed op hun langzaam groeiende relatie zijn hun verleden, hun totaal verschillende wereldbeelden, hun verschillende doelen voor de toekomst ... en een verbazingwekkend besluit van de vrouw.

Recensie

Chaim Potok (New York, 1929) werd in 1967 in een klap beroemd met zijn eersteling 'The chosen' (verfilmd in 1981). Het thema van die roman, de vraag welke rol de joodse religie, geschiedenis en cultuur spelen in de hedendaagse Amerikaanse samenleving, komt terug in heel zijn werk.

Sinds 1984 verschijnen al zijn boeken in Nederlandse vertaling bij uitgeverij BZZToH waarvoor hij, ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van de firma, deze novelle speciaal heeft geschreven.

In Cambridge, Massachusetts, buiten de muren van Harvard University, ontmoet de jonge fysicus Dylan Hart, die vertrouwelijk onderzoek verricht voor zijn proefschrift, bij toeval Keren Edwards, een jonge vrouw die werkzaam is bij de Milieubescherming in Boston. Hij is de zoon van een joodse geldmakelaar, zij de dochter van een predikant bij de presbyteriaanse kerk. Ondanks hun totaal verschillende afkomst groeien ze langzaam naar elkaar toe.

Op de voorzijde van het omslag staat een door de schrijver zelf gemaakte kleurenafbeelding. Normale druk.

Drs. P. van der Haar

ISBN 9789055017294 | Hardcover | 45 pagina's | BZZToH | oktober 2004

Vertaald door Liesbeth van Nes

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden