Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Belangrijk nieuws uit Vlaanderen

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66110 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Belangrijk nieuws uit Vlaanderen

Renate schreef : Als ze de straten met boeken gaan plaveien, dan vrees ik voor het wegdek bij mij in de buurt. Boeken zijn veel te kostbaar om verkeer over te laten rijden. Daar horen mensen in te kunnen lezen.

Volledig mee eens, Renate. 't Was trouwens maar sarcastisch bedoeld hoor. Ik zou echt geen boeken op het wegdek willen.

De vraag is nu natuurlijk hoeveel gemeentebesturen staan te trappelen om de deuren van hun bib te sluiten. En welke de gevolgen bijvoorbeeld op sociaal gebied zullen zijn. Ze moeten bij ons op cultuur heus niet gaan denken dat ik nu alle boeken ga kopen. Trouwens, ik verwacht ook wel een impact op de boekenindustrie. Maar laat ons eerst 2016 afwachten.

<t>Lezer100</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 3 maanden geleden #66113 door
Beantwoord door in topic Re: Belangrijk nieuws uit Vlaanderen
Hoe het in België is, weet ik niet. In Den Haag hebben verschillende bibliotheken hun deuren gesloten, maar die zijn op hun buurt weer vervangen door kleinere buurtbibliotheken, die door vrijwilligers gerund worden. In Rijswijk zijn we al een tijd geleden van 3 bibliotheken naar een bibliotheek gegaan en tegenwoordig is er bij mij in de flat een bibliotheek voor en door de bewoners.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66138 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Belangrijk nieuws uit Vlaanderen
Wat die straten en vooral de fietspaden betreft heb ik al heel veel ervaring opgedaan in België, maar omdat het voor recreatief is, vind ik het wel leuk...

Ik hoop niet dat er domme beslissingen genomen worden met deze nieuwe regel, maar mensen, ze kunnen er wat van, In Nederland net zo goed..

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden