Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Maartje Wortel wint de BNG Bank Literatuurprijs 2014

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden - 11 jaren 5 maanden geleden #65032 door marjo
Schrijfster Maartje Wortel heeft naar aanleiding van haar roman IJstijd de BNG Bank Literatuurprijs 2014 gewonnen.

(Vreemd eigenlijk: dit is een 2014 prijs..)

De BNG Bank Literatuurprijs 2014 is een oeuvreprijs ter waarde van €15.000, bedoeld voor Nederlandstalige auteurs die geboren zijn in 1974 of later, die twee of meer literaire prozawerken op hun naam hebben staan; die nog niet doorgebroken zijn; die geen grote literaire prijs hebben gewonnen en van wie tussen 1 januari en 31 december 2014 een nieuw boek is verschenen.
Laatst bewerkt 11 jaren 5 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 5 maanden geleden #65041 door
Wat is daar vreemd aan? Je kunt nu toch moeilijk al de prijs voor 2015 uitreiken?

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65044 door marjo
Nou, je zou ze de kost moeten geven die hun prijs '...2015' noemen terwijl het gaat om boeken van een of twee jaar geleden!

Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met de Hotze de Roosprijs. 2015 dus...terwijl de boeken van vorig jaar zijn.

11 jaren 5 maanden geleden #65048 door
De Hotze de Roosprijs?

Is dat een Friese kinderboekenprijs?

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65052 door marjo
Je zit in de buurt: Zaans! Maar de inzendingen mogen overal uit Nederland komen.

11 jaren 5 maanden geleden #65053 door
Zaans?

Ik associeer Hotze de Roos meer met Friesland. Hij schreef toch de boeken over De Kameleon?

Ik heb die boeken veel gelezen. Later heb ik ze weggegeven, naar ik meen aan een kennis van m'n vader die ze verzamelde. Hij is inmiddels al een tijd geleden aan MS overleden.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden