Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mensen lezen vooral boeken voor de lol

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16931 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Haha nee Inge, we blijven de domme blondjes.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16933 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
'k heb maar 1 probleem, ik ben niet blond..... Het wordt zo stilaan tijd dat ze de afdeling domme blondjes sluiten en er gewoon domme vrouwen van maken :shock: :lol:

Hatelijk gewoon..... Na al die jaren van emancipatie blijven we de domme vrouw aan de haard, met kinderen en bejaarden in huis, lezend voor onze "lol", geld besparend door naar de bibliotheek te gaan terwijl hoog opgeleide meneer met navenant inkomen, vooral wetenschappelijk en zakelijk leest en daarbij al ons "huishoudgeld" uitgeeft. :lol: :lol: :lol: :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16935 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Zelfde probleem hier, ook niet blond van nature, hoe moet dan nou? :D

Weet je wat ik altijd tegen heb op dit soort berichten, je weet niet hoeveel mensen ondervraagd zijn, hoeveel mannen hoeveel vrouwen enz. Er wordt gewoon een (vrouwonvriendelijk) berichtje geplaatst en daar kan je het mee doen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16936 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Da's juist. Je weet niet aan wie, waar en hoe ze de enquette gehouden hebben maar anderszijds....

We zitten hier wel weer te morren maar is het je niet opgevallen dat zelfs als ze vrouwen ondervragen dat veel vrouwen het zo gewend zijn dat ze "stereotiep" antwoorden?????

Ik heb daarbij een artikel in mijn achterhoofd van een succesrijke zakenvrouw die na veel gepraat over vrouwen in een mannenwereld toch zegt:" in de vakanties en in de weekends kan ik zo genieten van gewoon het huishouden, koken en mijn kinderen"

Blijft ondanks onze emancipatie het daar niet om draaien want wat we ook doen van werk, hoe hoog opgeleid we ook zijn, hoeveel we ook verdienen is het altijd (veelal) de vrouw die terugkeert naar dat stereotiepe beeld van "vrouw aan de haard"

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

19 jaren 5 dagen geleden #16937 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dames, jullie zijn helemaal niet dom hoor. Voel mij soms een beetje verlegen als man met al die flauwe moppen.

Ik heb zo altijd al mijn vragen gehad bij enquêtes. Ondervraag honderd andere mensen, en je hebt al een ander resultaat. Wil je echt een idee over iets hebben, moet je eigenlijk iedereen ondervragen.

Lees meer
19 jaren 5 dagen geleden #16940 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
hoogopgeleid, een degelijk inkomen en ik lees zomaar voor de lol! misschien is het omdat ik blond ben (grinnik, grinnik).

aan de andere kant vind ik de formulering nu weer ook niet zo raar. hoe moet je anders uitdrukken dat het vooral de mannen zijn én de hoog opgeleiden die zakelijke dingen lezen? mannen in het algemeen, en bij de hoogopgeleiden zitten ook de vrouwen. maar bij de vrouwen heb je blijkbaar twee categorieën: de hoogopgeleiden (die dus ook zakelijk lezen) en de minder hoog opgeleiden (die voor de lol lezen), daarvan die opsplitsing. bij mannen is die er dan niet, omdat minder hoog opgeleide mannen misschien gewoon niét lezen? ik weet het niet :D arme mannen, als ze dan al eens een boek vastpakken is het niet eens voor de lol.

desalniettemin lijkt het me een grove veralgemening, ik zou het verschil in procenten wel eens willen zien. we kunnen er ook eigen conclusies uit trekken:

vrouwen en zo die voor de lol lezen, zijn eigenlijk cultureel begaafder en zullen wellicht een rijker taalgebruik hebben dan die droogstoppels met hun wetenschappelijke werken.

ach ja, ik kan me er niet in opjagen, vind het alleen maar grappig. ik volgde ooit een cursus rond gender en bijbel, en het eerste deel ging volledig over gender, de eerste les was wel grappig. het ging over taalgebruik bij de woorden eicel en zaadcel en hoe daarin al stereotiepe beelden zaten. en hoe kinderen bij "wetenschapper" altijd een mannetje tekenen (meestal nog baardig ook). als wel al dié dingen ook de wereld uit willen, is er nog veel werk. maar ik krijg de griebels van dat soort taalpurisme terwijl er nog zoveel vrouwen in de wereld zijn die écht worden onderdrukt...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden