Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Longlist Libris Literatuur Prijs 2020

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93541 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Longlist Libris Literatuur Prijs 2020
Ja dat is een mooie, Dettie.

Ik heb de vijfde nog in reservering staan bij de bieb. Ze hebben drie exemplaren, maar de leners hebben blijkbaar nogal moeite om het boek uit te lezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93542 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Longlist Libris Literatuur Prijs 2020
Ik ken al twee leesgroepen die dat boek samen lezen!

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #94819 door berdine
Nou van de shortlist heeft in elk geval mijn favoriet gewonnen!

Ik heb ze allemaal gelezen (De hoogstapelaar nog een paar bladzijden.) Sander Kollaard had mijn voorkeur, omdat dat - naast dat het een goed boek is - ook prettig is om te lezen. Het boek van Uphoff heeft een agressieve sfeer, vol woede; de vrouw van Marijke Schermer gaf ik het liefst een schop onder haar k...: ga je nou eens druk maken om serieuze zaken; Saskia de Coster, ook een moeizame relatie door de baby, die ze eigenlijk niet wilde, net als Oek de Jong: moeizame relaties, die niet moeizaam hoefden te zijn; de hoogstapelaar spant de kroon; een 17-jarige jongen, die zijn geaardheid niet wil/kan erkennen en zich daarom maar totaal onuitstaanbaar gedraagt. Dat is nog tot daar aan toe, maar je zit in een hoofd vol malende gedachten, continue dezelfde gedachten, pagina na pagina, zodat ik al heel snel aan het diagonaal lezen ben begonnen...

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #94822 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Longlist Libris Literatuur Prijs 2020
De hoogstapelaar heb ik al een eeuwigheid gereserveerd staan bij de bibliotheek. Maar ja corona kwam er tussen...

Het boek van Marijke Schermer vond ik prachtig, juist al die vormen van liefde die ze naar voren bracht, kinderliefde, relationele liefde, moederliefde enz. Terri is inderdaad een vrij egoïstische vrouw, het woord moederliefde staat met hele kleine letters in haar woordenboek, maar ze krijgt eigenlijk een koekje van eigen deeg met die akelige zelfzuchtige man.

Dat Uphoff vol woede is, is ook wel te begrijpen, het zou vreemd zijn als ze heel zacht en vriendelijk over haar vader zou praten.

Oek de Jong wil ik nog wel eens lezen. Dat verhaal trekt me wel.

In Trouw werden de boeken ook gejureerd, voor het bekendmaken van de prijs, en voor diegene kwam De hoogstapelaar als winnaar eruit met Manon Uphof als grote tweede.

Dit boek van Kollaard was voor mij het minst aantrekkelijke boek. Het leek me zo somber.

Dettie

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #94823 door berdine
Dat is nou juist het enige dat niet somber is. Volgens je eigen post hierboven heb je dat al gelezen.

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #94825 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Longlist Libris Literatuur Prijs 2020
Omdat jullie niet verklappen wie nou eigenlijk gewonnen heeft maar een nieuw item gemaakt. Manon Uphoff werd het meest genoemd dacht ik?

Van de shortlist heb ik eigenlijk niets gelezen, dat van Schermer heb ik terzijde geschoven, niks voor mij.

Kollaard was ik nog van plan te lezen, maar is er niet van gekomen.

Mijn voorkeur(en) staan in de longlist, zijn niet verder gekomen.

Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden