Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bart Middelburg en René ter Steege - Riphagen

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77745 door Annemarie
"Wie in de jaren dertig van de vorige eeuw in Amsterdam woonde, bleef het liefst zo ver mogelijk uit de buurt van Dries ‘Al Capone’ Riphagen. Hij en zijn louche vrienden vormden de kern van de Amsterdamse onderwereld, de penoze. De uiterst gehaaide Riphagen wist door intimidatie en sluwheid overal een slaatje uit te slaan. Het was hem om het even of hij van de rijkdom of ellende van een ander profiteerde. Geld was geld.

Toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak, koos Riphagen al snel de kant van de Duitsers.
"

Lees verder: www.leestafel.info/bart-middelburg-en-rene-ter-steege

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77754 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Bart Middelburg en René ter Steege - Riphagen
Wat een heldere recensie Annemarie, het lijkt me een aardige klus om het te lezen maar je vertelt het allemaal heel duidelijk.

Knap!

Dettie

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77755 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bart Middelburg en René ter Steege - Riphagen
Dank je, Dettie! Ik heb er eerlijk gezegd wel even op zitten zweten.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77790 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Bart Middelburg en René ter Steege - Riphagen
Ik zit je recensie met open mond te lezen, ongelofelijk dat deze man zomaar letterlijk en figuurlijk weg kwam met alles.

ik had ook nog nooit van hem gehoord.

Wat goed dat film en boek hier verandering in brengen.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77791 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Bart Middelburg en René ter Steege - Riphagen
Ja, het is niet te geloven. Echt een man zonder geweten. Vreselijk.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.529 seconden