Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Diet Groothuis - Het grote poetsboek

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75392 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Diet Groothuis - Het grote poetsboek
Het opruimen van kleding komt in dit boek ook aan bod. Ik heb vorig jaar mijn kast eens goed opgeruimd. Er ligt/hangt nu alleen kleding die ook echt gedragen wordt. Een stuk overzichtelijker! Kleding die je bewaart voor het geval dat, of omdat het zonde is om het weg te doen, neemt alleen maar onnodig veel ruimte in. Dat draag je gewoonweg niet meer. Als je het aan een goed doel geeft, heeft een ander er nog plezier van.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 1 maand geleden #75398 door
Beantwoord door in topic Re: Diet Groothuis - Het grote poetsboek
Ja, ja, maar daar heb ik altijd moeite mee. Ik betreur het al dat ik de kleren die m'n moeder ooit voor me gemaakt heeft, weg heb gedaan, maar ja, als dingen niet meer passen, of truien die ze gebreid heeft, versleten zijn, dan is het gemakkelijker. En toch mis ik ze.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75399 door Annemarie
Voor jou zijn spullen echt met herinneringen verbonden. Dan is het altijd moeilijker ze weg te doen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75400 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Diet Groothuis - Het grote poetsboek
Bepaalde kleding bewaar ik wel, ook al passen ze niet meer, gewoon vanwege de herinnering. Bijv. het ondertrouwtruitje :D

Voor de rest... na 6 verhuizingen in 6 jaar tijd, gaat alles wat ik niet gebruik hopla, weg.

Dettie

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75402 door Annemarie
Voor mij is het ook een beetje noodzaak. Mijn huis is behoorlijk klein en anders wordt het gewoon veel te vol. Als je bijvoorbeeld een villa met een grote zolder en kelder hebt, is het wat makkelijker te "steggelen".

<t></t>

10 jaren 1 maand geleden #75403 door
Beantwoord door in topic Re: Diet Groothuis - Het grote poetsboek
Ik heb geen villa en ja, ik zou echt wat kleding weg moeten doen. Ik heb echter wel een hekel aan verhuizen.

Behalve kleren die ik niet wegdoe, heb ik ook moeite met het wegdoen van muziekinstrumenten. Zo heb ik nog steeds m'n eerste synthesizer staan en m'n eerste polyfone synthesizer (waar je dus akkoorden op kon spelen), heb ik pas bij m'n laatste verhuizing weggedaan, hoewel hij al lang niet meer goed functioneerde. De zijkantjes die ik zelf had gemaakt, heb ik nog wel ergens in m'n berging liggen, net als een oude standaard voor een paar instrumenten, waarvan ik er een al ongelofelijk lang niet heb, die ik zelf heb gemaakt.

Daar staat tegenover dat de partituur van m'n eerste compositie op de een of andere manier zoek is geraakt.

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden