Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Food Bandits - Good Morning!

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74135 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Food Bandits - Good Morning!
Ik gebruik sowieso amper zoetmiddelen, geen suiker maar ook geen honing, siroop, stevia of iets dergelijks. In mijn twee - drie koppen koffie per dag doe ik wel natrena (sacharine) en in de yoghurt vloeibare natrena, voor de rest geen zoetmiddelen of vruchtensappen.

Frisdrank drink ik ook niet, wel veel water, soms met bubbeltjes... lekker! :D

Je kunt eten ook heel lekker bereiden zonder zoetmiddelen en ik erger me ook vaak aan de enorme hoeveelheden zoetmiddelen in recepten en ingrediënten. Je zou voor de aardigheid eens etiketten moeten gaan lezen, je schrikt ervan waar overal suiker in wordt gestopt.

Suiker roept ook verlangen naar meer suiker op, vooral als suiker samen met vet gebruikt wordt zoals in deeg voor gebak (boter en suiker) (Heel interessante reportage over gezien)

Maar ja, ik kan er hele verhalen over kunnen vertellen maar het gaat nu om dit boek.

Het is dan wel prettig dat er inderdaad geen extra zoetmiddelen toegevoegd worden.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74137 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Food Bandits - Good Morning!
Ja, het is echt niet meer normaal hoeveel suiker overal in zit. Het zit ook in producten waarbij je het helemaal niet verwacht. In sommige voorverpakte vleeswaren bijvoorbeeld! Bij dit boek valt dat reuze mee dus. Geen suiker en zo min mogelijk zoetmiddelen. Je kunt ook voor recepten zonder zoetmiddelen kiezen.

Ik gebruik soms honing en soms zoetstof maar zo min mogelijk. Ik drink thee en daar hoeft helemaal geen zoetstof in. Wel drink ik cola light. Ook niet goed natuurlijk. Mijn bordje havermout eet ik zonder zoetstof. Heel soms doe ik er wat honing in maar meestal helemaal niks.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden