Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Claudia de Breij - Neem een geit

10 jaren 3 maanden geleden #73930 door
Beantwoord door in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Ik ben ook geen liefhebster van zelfhulpboeken, omdat ze meestal vooral open deuren intrappen en ze mij vaak het gevoel geven dat ze bedoeld zijn voor mensen die eigenlijk geen hulp nodig hebben. Als je echt met bepaalde problemen zit, helpt een zelfhulpboek daar ook niet aan.

Aan de andere kant lijkt dit me ergens toch wel een leuk boek, al zou ik het vermoedelijk niet als zelfhulpboek beschouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73932 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Ik ben het helemaal met je eens Renate. Ik krijg dus ook de kriebels van zelfhulpboeken. Maar dit niet als zodanig beschouwen, dat gaat niet: De Breij begint er overduidelijk mee: ze zoekt hulp, nu ze de veertig gepasseerd is en niet overal een antwoord op weet.

Goed van jou Dettie!! Ik heb er moeite mee, en dat zou ik af moeten leren.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73933 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Nou ik ben dus wel een liefhebster van zelfhulpboeken. In mijn omgeving kon ik vaak mijn ei niet kwijt en dan was het erg prettig als je erover kon lezen. Aan sommige boeken heb ik ook heel veel gehad omdat ze me op een andere manier naar dingen laten kijken. En enkele boeken gebruik ik nog steeds als ik met iets zit, dan lees ik weer een stukje en denk o ja, zo kun je het ook zien en dat geeft rust.

Maar niet alle zelfhulpboeken zijn goed, er zijn ook boeken die met een trend meewaaien en dat is dan vaak vrij oppervlakkig gebabbel.

Zoiets van 'Als je haar maar goed zit en blij bent dan komt alles goed' en daar houd ik niet van, die zijn misleidend en zorgen mogelijk zelfs voor nóg meer problemen.

Maar er zijn dus boeken waar ik echt veel aan gehad heb. Ik denk wel dat het persoonlijk is. De een heeft baat het ene boek en bij het andere niet en vice versa.

Ja, die complimenten... ik zeg gewoon wat ik denk, als ik iets leuk, mooi, goed, knap vind dan zeg ik dat. Waarom niet?

Als het echt gemeend is dan is het nooit raar of verkeerd, toch?

Dettie

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73956 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Staat al maanden op mijn wenslijst dit boek. ben nog steeds nieuwsgierig, al lijkt het me als kant en klaar hulpboek inderdaad niet helemaal voldoen ( ik geloof ook niet dat ze dat pretendeert trouwens). Maar als lekker voor het slapen gaan lees-boek voor op het nachtkastje leek het me een heerlijk boek. Wat lezen van mensen die al het een en ander meegemaakt hebben kan ook nooit kwaad.

Ik las trouwens al meerdere boeken van haar, dus haar schrijfdebuut is het volgens mij niet.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73959 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Het wil wel naar je toe komen Willeke!

Ze staat op de lijst debuten, maar ik denk niet dat ze kans maakt, omdat het dus geen roman is. Ik vind het geen literair debuut.

Zijn die andere boeken misschien meer een bundeling columns?

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73960 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Claudia de Breij - Neem een geit
Ik geloof je meteen, maar wat raar, ik las al zeker twee eerdere boeken van haar. Misschien dat dat verzamelde columns waren en die niet mee tellen?

En wat je aanbod betreft... Graag!!!

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden