Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sue Klebold - Het besef van een moeder

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73533 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sue Klebold - Het besef van een moeder
Het boek is ook interessant voor andere puberouders. Ze schrijft ook over dingen die ze over het hoofd heeft gezien. Omdat ze simpelweg niet wist dat het mogelijk op een depressie kon wijzen. Ze hoopt dan ook dat andere ouders wel op tijd in kunnen grijpen zodat hun kind hulp kan krijgen.

Dylan wordt niet zozeer als een moordenaar aangemerkt (hoewel ze wel tig keer laat merken dat ze dat feit erkent) maar vooral als een depressieve tiener die geen andere uitweg dan zelfmoord zag.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73535 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sue Klebold - Het besef van een moeder
Ja dat gebeurt bij sommige tieners. Maar dan is wel de vraag natuurlijk waarom moesten er zoveel mee met hem de dood in, die niet depressief waren en niet dood wilden. Is dat naderhand wel duidelijk geworden toen de videobanden en dagboekfragmenten opdoken?

Ik vraag me dan af, hoe zou die broer van hem nu tegen alles aankijken? Wordt daar ook over geschreven? Of is het alleen de moeder die probeert alles op een rij te krijgen en antwoord probeert te vinden op de vraag 'hoe is het mogelijk dat dit gebeurd is?'

Dettie

10 jaren 4 maanden geleden #73540 door
Als ik het interview met de moeder lees, werd Dylan ook op school gepest, iets waar de school weinig aan deed, omdat de pestkoppen lid waren van de schoolsportteams. Bovendien was er dus een tweede jongen, die vooral mensen wilde doden. Voor Dylan was het misschien ook een vorm van wraak op de pestkoppen.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73544 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sue Klebold - Het besef van een moeder
Ja, dat klopt. Het is allemaal heel dubbel want dat is vooral een verklaring die achteraf opduikt. De moeder geeft aan het niet te hebben geweten terwijl ze ook weer over voorvallen schrijft die toch echt over pesten gaan. Eric zou min of meer het brein achter het plan zijn geweest maar tegelijkertijd is dat ook het enige scenario dat het leed van de moeder van Dylan nog enigszins draaglijk maakt. Ik vind dus dat het verhaal vol tegenstrijdigheden zit, wat ook logisch is omdat het vanuit een intens verdrietig hart is geschreven.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden