Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marie Kondo - Spark Joy

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74371 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Geen idee, Willeke. Ze is een opruimexpert, geen interieurstylist natuurlijk. Dit witte, lege huis geeft haar een goed gevoel, wat prima is.

Na het lezen van haar boeken gooi ik ook veel weg maar ik hou wel van frutsels en kleur. En mijn boekenkasten puilen ook nog altijd uit.

Wel leuk om haar huis te zien. Nu heb ik voortaan een beeld bij haar beschrijvingen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 3 maanden geleden #74375 door
Beantwoord door in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Ik kan niets weggooien. Ik ga er altijd van uit dat ik het in de toekomst misschien nog eens kan gebruiken. Of dat een ander er iets mee zou kunnen. Herinneringen gooi je niet weg. Ik had het er gisteren nog met m'n vader over. Hij wilde misschien vast wat dingen weg doen, iets waar ik juist niet aan wilde denken. Voor mijn gevoel is het dan net of m'n vader afscheid aan het nemen is van het leven en dat wil ik niet. Ik weet zelfs niet of ik zonder hem wel verder wil, dus het idee dat hij er ooit niet meer zal zijn, wil ik het liefst zo ver mogelijk uit m'n buurt houden. Daar hoort ook alles wat daar aan doet denken bij, zoals het wegdoen van dingen.

Ik ben gelukkig met m'n boeken en m'n bijna 1500 CD's. Binnenkort zal ik deze grens ook wel weer overschrijden.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74377 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Het straalt wel erge rust uit dat huis van Marie Kondo. Ik vind het wel mooi om te zien.

Dat vaasje met die blauwe bloemetjes komt prachtig uit bij al dat wit. Ik zou er zelf niet tegen kunnen om alles wit te hebben, daarvoor houd ik teveel van kleur. Maar dat lichte vind ik wel heel prettig. Nu is bijna alles zwart en grijs wat de klok slaat, bankstellen, keukens, stoelen voor bij de eettafel, dekbedden alles is zwart of grijs. Dat vind ik echt vreselijk, dat straalt niets uit, slurpt alle licht eruit. Als het moest dan zou ik toch liever een wit huis hebben, dat straalt tenminste. Maar een huis met maar vijf boeken... nee. Onmogelijk :D

Na zes verhuizingen in zes jaar tijd, kan ik heel goed weggooien. Wat ik niet meer gebruik geef ik weg aan de liefhebber. Maar kleine dingetjes die voor mij waardevol zijn, houd ik. Zelfs een plastic piepklein draakje, dat ik kreeg van een jongetje die rondliep op de camping. Dat soort dingen koester ik.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden