Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rick van Asperen - De groeten met moeten

10 jaren 6 maanden geleden #71862 door
Tja, maar uiteindelijk werkt het altijd stimulerend om te weten dat er iemand ergens op zit te wachten. Dan laat ik me in ieder geval toch wat minder afleiden.

Voor andere dingen. Ik draag wat ik leuk vind, luister naar de muziek die ik mooi vind en lees de boeken die ik wil lezen. Aan de andere kant zou het wel eens leuk zijn om mensen te kennen, die ook naar de muziek die ik leuk vind willen luisteren.

Een vriendin heeft me wel eens verweten dat ik me niet aan kon passen. Ik pas me wel genoeg aan, maar ik houd niet echt van mensenmassa's, dus ik heb ook weinig zin om me daar heen te laten slepen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71864 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rick van Asperen - De groeten met moeten
Nou Renate, dan klikt het alsof je aardig in balans bent. Je hebt het "moeten-gevoel" nodig om deadlines te halen maar voor de rest laat jij je niks opdringen door de maatschappij. Prima toch!

<t></t>

10 jaren 6 maanden geleden #71867 door
Aan de andere kant voel ik me wel verantwoordelijk voor m'n vader en dat is een moeten waar ik moeilijk van af kom, maar dat wel voor spanningen.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71869 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rick van Asperen - De groeten met moeten
Dat is ook heel begrijpelijk.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71871 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Rick van Asperen - De groeten met moeten

Annemarie schreef : Daar was ik vanmorgen nog over aan het nadenken. Ik voel me vaak belemmerd door alle eisen van de mensen om me heen. Je moet er op een bepaalde manier uitzien, je moet slank zijn, de juiste dingen leuk vinden, de juiste mening hebben etc. Dat is soms benauwend. De laatste jaren merk ik dat ik meer naar mezelf ga luisteren en dat het als een opluchting voelt om mezelf te mogen zijn. Toch blijft het moeilijk om met alle onzekerheden die bij het ont-moeten de kop op steken om te gaan, maar tegen de tijd dat ik 80 ben, ben ik vast en zeker 100% mezelf. ;)

Dit is nou precies waar het boek over gaat. De buitenwereld legt je dingen op en maakt dat je steeds meer moet om aan alles te voldoen. Dat moeten maakt ziek, omdat je steeds onvrijer in je doen en laten wordt. Doen wat je écht wilt maar dat kost moeite en kan zwaar zijn omdat diezelfde buitenwereld dan dwars kan gaan liggen. 'Lekker makkelijk, alleen aan jezelf denken' Jaloerse reacties krijgen omdat jij wél doet wat je wilt en zij vinden dat ze alles maar moeten enz. Om te doen wat je zelf wilt krijg je dus niet cadeau maar is wel de moeite waard!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden