Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

10 jaren 7 maanden geleden #71487 door
Op genre vind ik te ingewikkeld. Veel dingen zitten wat mij betreft toch wel vaak op de een of andere grens. Ik houd het eenvoudig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71493 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst
Dat is maar net wat je eenvoudig noemt. Ik weet vaak wel welke soort muziek ik wil horen, maar twijfel over de uitvoerende. Als ik dan op naam moet gaan zoeken, raak ik de weg kwijt.

10 jaren 7 maanden geleden #71495 door
Ik weet meestal wel wat ik wil horen en wat daar aan voldoet. Genres zitten me alleen maar in de weg.

Bij klassiek zou ik de keus hebben tussen bijvoorbeeld:

Bach

Tony Banks (de toetsenspeler van Genesis, waarvan ik iets heb dat min of meer als klassiek gezien zou kunnen worden)

Beethoven

Philip Glass (minimal music?)

Holst

Jon Lord (de toetsenspeler van Deep Purple, die tegen het eind van z'n carrière een paar albums heeft gemaakt, die meer in een klassieke hoek zitten, maar waarvan ook werk op het randje zit)

Johan de Meij (is dat klassiek?)

Wim Mertens (minimal music?)

Mozart

Mussorgsky

Stravinski

Vivaldi

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71498 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst
Ik denk dat als je zelf classificeert, je ook wel weet wat waar staat. Dus als jij vindt dat Tony Banks klassieke muziek maakt, dan zet je de cd daar neer, en weet je dat ook.

Als ik zin heb in klassiek, dan is dat nooit zo ruim: ik heb dan zin in viool, piano of een symphonie. Van wie maakt niet zo veel uit. Ik ken de uitvoerenden niet altijd, dus staan ze op genre, dan vind ik ze makkelijker.

10 jaren 7 maanden geleden #71502 door
Zo werkt dat bij mij nooit. Ik weet over het algemeen precies waar ik zin in heb en welke artiesten daarbij passen. Of ik Tony Banks klassiek moet vinden, weet ik niet. De meeste dingen niet, maar hij heeft 2 CD's gemaakt die op Naxos zijn uitgegeven en dat is een klassiek label. Daar heb ik een CD van. Verder heb ik niets van hem. Ik kijk ook vaak naar hoe vaak ik iets gedraaid heb, dus als ik iets een tijd geleden gedraaid heb, dan wil ik dat wel eens pakken.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden