Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marjan Berk - Madonnakindje

10 jaren 7 maanden geleden #71450 door
Beantwoord door in topic Re: Marjan Berk - Madonnakindje
Het was inderdaad meer niet meetellen, omdat ik al veel van muziek weet. Of ik nu echt met muziek ben opgegroeid, weet ik niet. M'n vader hield en houdt, van oude jazz en barokmuziek. M'n moeder hield van operette en licht klassiek, maar zou nooit uit zichzelf een CD opzetten. Vroeger heeft m'n moeder in het Kinderkoor Jacob Hamel gezongen.

Ik heb vanaf m'n 18-de 2 jaar pianoles gehad, waarna m'n docente de moed min of meer opgaf en zei dat ik beter compositie kon gaan studeren, omdat ik vooral in theorie geïnteresseerd was, iets waarvan zij nu juist blij was dat ze er af was. Ik heb nooit compositie gestudeerd, omdat je daarvoor ook een instrument moest beheersen. Later heb ik op de Open Universiteit wel een cursus muziekwetenschappen gedaan.

Maar ja, muziek is m'n grote liefde. Ik lees er graag over en heb ook aardig wat boeken over muziek, in het Nederlands, Duits en Engels. Ik ben overigens vooral in rockmuziek geïnteresseerd en ook wel wat in klassiek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71453 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marjan Berk - Madonnakindje
Ja, jij hebt inderdaad een brede interesse in muziek en ik denk dat jij zeker meer over dit onderwerp weet dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb wel een brede smaak wat muziek betreft maar echt heel veel klassieke muziek luister ik niet. Rockmuziek is favoriet.

<t></t>

10 jaren 7 maanden geleden #71454 door
Zoveel klassieke muziek beluister ik nu ook weer niet.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71455 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marjan Berk - Madonnakindje
Meer dan ik doe in ieder geval.

<t></t>

10 jaren 7 maanden geleden #71683 door
M'n vader heeft het boek uit. Hij kende de naam ook wel. Het boek vond hij gemakkelijk te lezen.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71685 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Marjan Berk - Madonnakindje
Leuk dat je vader het ook gelezen heeft! Het leest inderdaad makkelijk weg, Marjan Berk heeft een erg toegankelijke manier van schrijven.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden