- Ontvangen bedankjes 0
Neerlands Hoop vond ik wel leuk, maar Toon Hermans vind ik vreselijk. Ik zie daar werkelijk de humor niet van.Willeke schreef : Ha, Ja dat was bij ons ook zo, de restjes die ik er van mee had kúnnen krijgen kwamen bij ons echt niet op tv toentertijd.
Sonja Barend was wel zo'n beetje de grens
Zo heb ik ook heel veel Koot en de Bie gemis toen, maar dat heb ik gelukkig later nog in kunnen halen.
Ik denk dat heel veel cabaretiers van nu hun wortels hebben in Neerlands Hoop, er was in het theater echt een wereld vóór en na hun.
Bram en Freek zagen Toon Hermans trouwens ook als inspiratie, wat ik dan weer fijn vond om te horen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En het merkwaardige vind ik dat ik heel veel cabaretiers die zich door Toon geïnspireerd voelen, wel leuk vind. Ik geef nog altijd de voorkeur aan Wim Sonneveld. De conferences van Toon gaan nergens heen, hebben geen clou en ik begrijp absoluut niet wat mensen daar leuk aan vinden. Maar goed, ik vind de cartoons van Gumbah ook absoluut niet leuk.Dettie schreef : Ja Toon kan ik ook erg waarderen. Vooral om zijn Sinterklaasverhaal en de Kroet en de Polifenario lig ik nog steeds gestrekt.
Youp van 't Hek, Freek de Jonge, Herman van Veen, Bert Visser, Jochem Myjer allemaal zijn ze geïnspireerd door Toon.
Dat gezicht alleen al van die man, die twinkelogen. Heerlijk!
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen