Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54232 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945
Het moet zeker heel zwaar zijn geweest en ik denk dat deze boeken een hele mooie manier zijn om al die mensen te eren. Hij heeft ze allemaal een naam (en vaak ook een gezicht) gegeven en dat is heel veel waard.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54234 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945
Prachtig Willeke, zoals jij het verwoord hebt. Ik werd er bedroefd, boos, ontredderd en toch ook 'blij' van. Dat laatste omdat er mensen zoals Guus Luijters zijn die de kinderen weer een naam en gezicht geeft, ze hebben bestaan, ze zijn er geweest en zolang ze te zien zijn zoals in dit boek en genoemd worden leven ze nog steeds voort. Dat is ondanks alle gruwelijkheid een prachtig gebaar van Guus Luijters naar alle slachtoffers van deze afschuwelijke praktijken.

Dettie

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54272 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945
Hier het intervieuw over het meisje met de strik

historiek.net/terugkijken-guus-luijters-...-meisje-strik/36209/

Ik ga niet over de lintjes, maar deze man heeft er wat mij betreft écht een verdiend.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54288 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945
Bedankt Willeke voor de link naar het interview. Wat een ongelooflijk verhaal. En de bevlogenheid van meneer Luijters spatte weer van het scherm af. Het ontroert me enorm. Ik ben het met je eens: deze man verdient een lintje.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54289 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Guus Luijters - Kinderkroniek 1940 - 1945
Ja die man ontroert enorm. Ik had dat ook en ik zag ook enorm veel ontroerde reacties op twitter voorbij komen.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden