Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ilja Leonard Pfeijffer - Hoe word ik een beroemd schrijver?

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46251 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46252 door WilV
Leuk jouw enthousiasme. Het klinkt én inhoudelijk én vermakelijk, én ironisch, én leerzaam.

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46254 door dettie
ja precies, dat is het ook allemaal.

Dettie

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46255 door WilV
Die combinatie is wel echt leuk, vaak is het óf het één, óf het ander.

Lijkt het op het boek wat Renate Dorresteijn over schrijven schreef, of las je dat niet?

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46256 door WilV
Het geheim van de schrijver bedoel ik,

maar ik vermoed dat dit boek nog iets ironischer is.

Lees meer
14 jaren 5 dagen geleden #46257 door dettie

Lijkt het op het boek wat Renate Dorresteijn over schrijven schreef, of las je dat niet?

Nee, dat is niet te vergelijken. Ik vond het boek van Renate Dorresteijn helemaal niet prettig ondanks dat het alle aspecten van het schrijven behandelde. Bij Dorrestijn ontmoedigde het, als je las waar je allemaal op moest letten dan dacht je niemand kan schrijven en leert het ook nooit. Ik vond het taai en kwam er nauwelijks door.

Pfeijffer schrijft vlotte heldere korte stukjes over het schrijven, bijv. hoe het is als je geïnteviewd wordt, hoe je je daar op voor kunt bereiden zoals ik aanhaalde. Hoe je kunt debuteren etc. Ik moest ook lachen over de vraag of alle schijvers alcoholist zijn... nee, dus hoewel hij niet zo een twee drie kon opnoemen wie niet dronk! Om vervolgens toch vrij serieus antwoord te geven.

Bij Dorresteijn was het meer een gortdroge les. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet goed was overigens maar wel saai.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.621 seconden