Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

James Hannam - Gods filosofen

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44527 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: James Hannam - Gods filosofen
Dit lijkt erg hierop:

'In De ontdekking van de middeleeuwen beschrijft hoogleraar Peter Raedts de romantische onzin, dromerij en halve waarheden over de middeleeuwen. En historicus Jos Palm vertelt over Moederkerk, een persoonlijke én algemene geschiedenis van katholiek Nederland. '

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44528 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: James Hannam - Gods filosofen
Ik blijf het boeiend vinden dat aderlaten en galspugen. En het is dus honderden jaren gebruikelijk geweest. Heel bijzonder. De logica erachter is ook zo simpel.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44529 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: James Hannam - Gods filosofen

Marjo schreef : Dit lijkt erg hierop:

'In De ontdekking van de middeleeuwen beschrijft hoogleraar Peter Raedts de romantische onzin, dromerij en halve waarheden over de middeleeuwen. En historicus Jos Palm vertelt over Moederkerk, een persoonlijke én algemene geschiedenis van katholiek Nederland. '

O, dat zal inderdaad wel overlappen als ik het zo lees.

Klinkt ook goed.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44530 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: James Hannam - Gods filosofen

Annemarie schreef : Ik blijf het boeiend vinden dat aderlaten en galspugen. En het is dus honderden jaren gebruikelijk geweest. Heel bijzonder. De logica erachter is ook zo simpel.

Ze geloofden er dus heilig in, maar het was nergens echt op gebasseerd. Bleek achteraf. Maar in hun ogen logisch inderdaad.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44532 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: James Hannam - Gods filosofen
Ik kan me voorstellen dat iemand na een aderlating behoorlijk verzwakt was. Daarna vult het bloed zichzelf weer aan en knapt de persoon weer wat op. Daardoor heeft het misschien wel geleken of het hielp bedenk ik mij zo. En bij het spugen zaten er natuurlijk ook mensen tussen die iets verkeerds hadden gegeten en zich beter voelden nadat dat dan niet meer in de maag zat.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden